Gå til innhold

Et spm. om bidrag - noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter og teller litt på fingrene hva jeg skal gjøre her....

Pappaen har ikke klart å komme med forslag til ny samværsavtale i løpet av det året det har gått siden han flyttet (og dermed mindre samvær.) Vi hadde forut for det en avtale som innebar at han hadde 4-8 dager samvær pr. mnd. men det ble i praksis aldri fulgt opp, mange avlysinger osv. - men det var viktig for ham at NAV hadde den avtalen inne, for i klassen under, 2-3, dager pr. mnd. innebar ganske så mye mindre bidrag. Jeg håpte i det lengste at han skulle følge avtalen, både for lillemors skyld og fordi jeg rett og slett ikke orket noe krangel - men det er vel bare å innse at dette går ikke lengre. Ikke fordi jeg MÅ ha penger, men fordi jeg mener rett skal være rett. (og her svarer jeg vel egentlig litt på mitt eget spørsmål om jeg skal gjøre noe eller ikke...)

Men - har det noe å si at han ikke har fulgt opp avtalen med 4-8 dager samvær? For hans del har han spart ganske mange tusen på det. Jeg har lett inne på NAV sine sider, men jeg finner ikke noe om det. Kan han bli krevd inn tilbake i tid for en avtale han ikke har holdt?

....i bunn og grunn håper jeg nå at penger som siste "pressmiddel" skal få ham til å ta litt mer ansvar....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NAV fatter ikke vedtak tilbake i tid når det gjelder bidrag. Da skal det veldig sterke grunner til.

Når en samværsavtale ikke fungerer bør man søke NAV om endring så snart som mulig slik at du eventuelt på den måten kan"presse" barnefaren til å ta litt ansvar.

Hvis jeg hadde vært deg ville jeg søkt om endring på bakgrunn av at samværsavtalen ikke følges opp, og at du mener at samværet er mye lavere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...