Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde fått et gavekort på ansiktsbehandling som jeg brukte i går, og snakket litt med hudpleieren om dette (naturlig valg av tema i en slik situasjon liksom ;-)), hun fortalte at de som hadde litt problemhud var de som for det meste var flinkest til å ta vare på huden sin, og dermed også beholdt et ungt utseende lenger, mens de som aldri hadde hatt noe stress med huden sin ofte ble fort eldre i trekkene når de ble rundt 35 år fordi de aldri hadde tatt vare på huden sin heller.

Hvordan stemmer dette med dere?

For meg stemmer det veldig godt. Har en mamma som alltid har slitt litt med huden sin, så hun har alltid vært nøye med at jeg skulle bruke gode renseprodukter og kremer helt fra jeg var 12-13 år gammel. Og solkrem, og helst holde meg langt unna solarium. Nå er jeg glad for det, fikk høre at jeg hadde hud som en tenåring fortsatt, ingen rynker, linjer eller noen ting, enda jeg blir 29 år i år. Litt kjekt det da! ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he noen smilerynker har du da??

Ellers stemmer det godt, huden mister fort sin elastisitet når man passserer 35. Derfor er det viktig å ta vare på den, solkrem i ansiktet er et must. For å unngå pigmentflekker og for å unngå for tidlig aldring.

Selv forsøker jeg å gå til hudpleie sånn ca. hver 6-8 uke, selv om jeg nå i småbarnsperioden har slurvet litt:-)

Skrevet

Jeg har også blitt påvirket av mammas bruk av gode renseprodukter og kremer og jeg har siden tidlig tenårene vasket ansiktet daglig og smurt meg inn morgen og kveld, gode skrubbekremer og masker, alltid brukt solkrem, aldri solarium, bruker solbriller... tror det er viktig med godt stell av huden, spesielt i byen og i sola. Og må ikke nødvendigvis koste skjorta heller.

Blir 30 nå i sommer og får stadig bemerkning (spesielt fra unge mennesker!!) om at jeg ser yngre ut :) Vel og merke har jeg da fått noen små linjer rundt øynene etter at lillemor kom til verden, og det er et bevis på hva søvnmangel kan gjøre med huden vår. Søvn er også superviktig!

:)

Skrevet

Jeg går sjeldent til hudpleier, vi bor for langt unna, men nå måtte jeg bruke gavekortet. Prøver å være flink hjemme i stede :-)

Var hun som sa jeg ikke hadde noe, men selv mener jeg nå bestemt at ejg har tre små svake linjer i pannen, dog, de har vært der siden jeg var i starten av tenårene da, så har vel lite med alder å gjøre, hehe... Når jeg smiler kommer det så klart fram linjer og sånt i huden, men ikke når jeg er avslappet i ansiktet. Er vel en av få fordeler med å være plaget av fet hud, den ser tross alt yngre ut ;-) Ikke at jeg blir noe videre mer glad i småkvisene mine som kommer av og til av den grunn da, hehe...

Skrevet

Jeg har alltid slitt med huden - hatt endel ureheter, uten at huden har vært fet - har veldig sensitiv hud som bryter ut for ingenting...så jeg har alltid vært opptatt av å ta vare på huden min - men sikkert ikke vært flink nok med solkrem og solarium desverre...sol var det som hjalp på huden min, så det ble en quick-fix, som jeg ikke tenkte over konsekvensene av...føler ikke at det er så ille da, men jeg føler meg litt dradd og "gammel"etterhvert...men jeg tror det har endel å gjøre med at jeg er litt for tynn for tiden og ikke har mye (noe) underhudsfett:o/ Er nøye med øyenkrem og det å rense huden og bruke sminke (mineral) som er bra for huden, og er blitt mer og mer obs på solfaktor og bruker alltid minst faktor 15 i ansiktet (har pudder med solfaktor 15 og ansiktskrem med 15 og 30).

Skrevet

Signerer det med søvn:-)

Skrevet

Jge tror nok at det er viktig å ta vare på huden sin, men at både arv og livsstil også spiller en vel så stor rolle.

Jeg har aldri vært spesielt opptatt av hudpleie. Bruker fuktighetskrem morgen og kveld og renser med rensemiddel (eller bare vasker med vann hvis jeg f.eks ikke har brukt sminke og bare vært på fjellet el.lign.). Jeg var ganske voksen før jeg egentoug begynte å tenke at man måtte gjøre noe som helst me dhuden.

MEN jeg er forsiktig med alkohol har aldri røykt og lever stor sett ganske sunt (bortsett fra et overforbruk av kaffe). Jge er forsiktig i solen, og har dessuten en hudtype som ikke lett blir solbrent og heller ikke så lett brun.

Jeg er jo 4q år, men tror nå jeg holder meg relativt godt sånn "hudmessig", og tror derfor at hudplei bake kan være én av flere faktorer.

Skrevet

Det skulle stå 41 år. Hadde slevsagt ingen rynker da jeg var 4, hehe.

Skrevet

Jeg er ikke noe flink til å ta vare på huden min. Husker å smøre med litt fuktighetskrem om morgenen, thats it. Har alltid en plan om at når jeg blir så så gammel, DA skal jeg bli flinkere å stelle huden min, og da skal jeg begynne å bruke sminke osv..skjer aldri;) Nå er den nye planen min at jeg skal begynne å bruke sminke og ta vare på huden min når jeg er ferdig utdannet og har fått meg jobb..vi får nå se:)

Skrevet

Jeg har gode gener. Både på farssiden og morssiden. Velsignet med en fin hud, og ser yngre ut enn jeg er.

Tar vare på den i form av at jeg smører meg krem etter jeg har dusjet- ved behov, ellers så er det fint lite hudpleie her altså.

Skrevet

Ja altså, å gå til hudpleier er ikke noe jeg pleier å gjøre, nå tenkte jeg mer på det du nevner. Daglig stell av huden, huske solkrem, unngå solarium, ikke røyke osv. :-)

Skrevet

Jeg er solkremfantast!

Ellers bruker jeg lite sminke, smører huden med fuktighetskrem, drikker mye vann, fisk og grønnsaker, røyker ikke, sover nok, vasker meg ikke med såpe - så tror ikke huden har det så verst?

Men hvor mye "stelleprodukter" trenger huden egentlig a?

Skrevet

Jeg gjør det jeg kan for å se ung ut lengst mulig- røyker ikke, drikker sjelden, tar veldig sjelden sol, bruker ansiktsrens og ansiktskrem, tar vitaminer.. får håpe det hjelper, har knapt fine linjer engang til nå.. blir 28 i år. Håper genene hjelper meg også da, mamma er snart 50 og ser ung ut enda..

Har vært endel plaget av fet hud da, så er litt avhengig av foundation når jeg skal noe.. huden er litt ujevn uten pga gamle kviseproblemer. Får ikke håpe det skader huden så altfor mye..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...