<3 2 prinser & 1 prinsesse <3 Skrevet 27. mai 2009 #1 Skrevet 27. mai 2009 husker for nokre veker siden, så var de så mye snakk om att gravide ikke skulle reise til syden, hva var grunnen til de nå gjen?? hvar de en bakterie eller infeksjon som kunne gjer att barne døde?? noen som hvet?? var de spesiell plass i syden?
rosa76 Skrevet 27. mai 2009 #2 Skrevet 27. mai 2009 Hvorfoe skulle vi ikke det? Jeg har flere venninner som har reist, og kom selv akkurat tilbake fra syden i forrige uke. Er 25 uker på vei. Koste meg MASSE og blei fin og brun. Bar litt tungt å puste i varmen. Så lenge vannet ikke har gått så er det ingen fare for infteksjoner -det er jo stengt da. Kanskje de mente bakterier fra mat da? Det er jo bare å ta forholdsregler som å vaske salaten, og spise gjennomstekt fisk/kjøtt..osv.. Ville tatt turen hvis jeg var deg, og bare nyte sol og varme. Skulle gjerne reist tilbake på flekken jeg. her sprutregner det..bu huu
fult hus:) Skrevet 27. mai 2009 #3 Skrevet 27. mai 2009 jeg var nettopp i syden å har ikke hørt noe om dette.. storkoste meg med magen i sola:)
~nr. 2 i magen Skrevet 27. mai 2009 #4 Skrevet 27. mai 2009 Samme hær:) Bare å passe på hva man spiser og drikker, og være nøye med hygiene. Folk får da barn i syden og=) men det er enkelte steder de ikke anbefaler at du reiser, f.eks. til egypt. Da trenger du vaksine, og den setter de ikke på gravide.
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 28. mai 2009 #5 Skrevet 28. mai 2009 Jeg skal til Kreta om 2 uker, vil da være i uke 17. Og jordmor sa at dette var den dersidert fineste tiden å reise på som gravid, før man blir for stor. Passe på hva jeg spiser. Alt må være gjennomstekt. Være skeptisk til salater, frukt og rå grønnsaker. Jeg kommer også til å ta med leverpostei, makrell i tomat og syltetøy i småpakninger i kofferten nedover, i tilfelle jeg ikke finner pålegg der nede som jeg er trygg på. God hygiene, antibac og sunn fornuft. Gleder meg jeg ;-)
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 28. mai 2009 #6 Skrevet 28. mai 2009 jeg var på kreta 2 uker 2-16 mai da var veg 32-34 uker på vei... null problem men holdt meg self unna salater, is og springvann osv var ikke dorlig en dag der nede... alt er flott nå er 35+5 i dag å vi har de fint både meg og småen i magen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå