Gå til innhold

Dere som studerer sykepleie fulltid, jobber dere ved siden av?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere tid og ork til å jobbe noe ved siden av studiene, eller går ikke det?

Hvor mye får man utbetalt av lånekassa i måneden? :) Takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

akkurat ferdig med mitt første studieår på spl. studiet- fulltid... (eller, er ute i permisjon nå og har egentlig en mnd igjen av første året, men det har ikke noe å si det :))

har permisjon fra min faste stilling på 50 % et sted fordi det er umulig å kombinere det med dette studiet... jobber som 3. helgevakt et annet plass og det fungerer greit, men er tøft til tider, spesielt når man er ute i praksis, for da må jeg jobbe full 7 dager den uken jeg har helgevakt, 4 dager i praksis og 3 dager på min arb.plass, slitsomt akkurat det der i tillegg at man må skrive oppgave osv midt i praksis.. men man overlever jo tydeligvis :o) ellers tar jeg ekstravakter der jeg har min 3. helgevakt stilling når det passer meg i løpet av studiet... men må innrømme at det er hardt, får ofte dårlig samvittighet over at jeg velger å jobbe i stedet for å lese - men pengene trenger jeg jo... får litt i støtte av lånekassen, får ca litt over 6000 kr i mnd hvis jeg husker rett... det inkl da forsørgerstipend og vanlig studielån..

Skrevet

Nå har jeg vært sykepleier i flere år men jeg jobbet da jeg studerte. Jeg jobbet på sykehus ved siden av. Det var jo relevant for studiet i tillegg så det var heller enn fordel enn en ulempe. Sykepleierstudiet krever ikke altfor mye så de fleste greier fint å jobbe ved siden av.

Det er en regel på hvor mange timer man kan jobbe i uka, og fortsatt få full støtte av lånekassa. Det er viktig at du undersøker de reglene nøye.

Vet ikke hvor mye du får i lån men det kan du lett undersøke på lanekassen.no eller ved ringe 04545

Skrevet

Jeg går ikke på sykepleien, så det kan jeg ikke svare deg på.

Men, fra lånekassa får du utbetalt i overkant av 16 000 i august og januar, også i overkant av 6000 i mnd. I tillegg kan du få forsørgerstipend, avhengig av hvor mye mannen din tjener.

Gå inn på lanekassen.no - står ganske bra der:)

Skrevet

Takk for masse fine svar! Får titte på lanekassen.no jeg da, prøve å regne ut litt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...