Gjest Skrevet 27. mai 2009 #1 Skrevet 27. mai 2009 Har dere tid og ork til å jobbe noe ved siden av studiene, eller går ikke det? Hvor mye får man utbetalt av lånekassa i måneden? Takk!
fruen♥medtojenter-des06+jan10 Skrevet 27. mai 2009 #2 Skrevet 27. mai 2009 akkurat ferdig med mitt første studieår på spl. studiet- fulltid... (eller, er ute i permisjon nå og har egentlig en mnd igjen av første året, men det har ikke noe å si det ) har permisjon fra min faste stilling på 50 % et sted fordi det er umulig å kombinere det med dette studiet... jobber som 3. helgevakt et annet plass og det fungerer greit, men er tøft til tider, spesielt når man er ute i praksis, for da må jeg jobbe full 7 dager den uken jeg har helgevakt, 4 dager i praksis og 3 dager på min arb.plass, slitsomt akkurat det der i tillegg at man må skrive oppgave osv midt i praksis.. men man overlever jo tydeligvis ) ellers tar jeg ekstravakter der jeg har min 3. helgevakt stilling når det passer meg i løpet av studiet... men må innrømme at det er hardt, får ofte dårlig samvittighet over at jeg velger å jobbe i stedet for å lese - men pengene trenger jeg jo... får litt i støtte av lånekassen, får ca litt over 6000 kr i mnd hvis jeg husker rett... det inkl da forsørgerstipend og vanlig studielån..
Gjest Skrevet 27. mai 2009 #3 Skrevet 27. mai 2009 Nå har jeg vært sykepleier i flere år men jeg jobbet da jeg studerte. Jeg jobbet på sykehus ved siden av. Det var jo relevant for studiet i tillegg så det var heller enn fordel enn en ulempe. Sykepleierstudiet krever ikke altfor mye så de fleste greier fint å jobbe ved siden av. Det er en regel på hvor mange timer man kan jobbe i uka, og fortsatt få full støtte av lånekassa. Det er viktig at du undersøker de reglene nøye. Vet ikke hvor mye du får i lån men det kan du lett undersøke på lanekassen.no eller ved ringe 04545
Gjest Skrevet 27. mai 2009 #4 Skrevet 27. mai 2009 Jeg går ikke på sykepleien, så det kan jeg ikke svare deg på. Men, fra lånekassa får du utbetalt i overkant av 16 000 i august og januar, også i overkant av 6000 i mnd. I tillegg kan du få forsørgerstipend, avhengig av hvor mye mannen din tjener. Gå inn på lanekassen.no - står ganske bra der:)
Gjest Skrevet 27. mai 2009 #5 Skrevet 27. mai 2009 Takk for masse fine svar! Får titte på lanekassen.no jeg da, prøve å regne ut litt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå