Gjest Skrevet 27. mai 2009 #1 Skrevet 27. mai 2009 Hei! Her inne på BIM står det følgende: "En graviditetsuke er 7 dager. Dersom din første dag av siste mens var en onsdag, så er det på onsdager at du skifter uke". Hvordan kan det da ha seg at jeg iflg BIM og Babyverden er 6+0 i dag på en onsdag, når min første dag av siste mens var fredag 17/4? Er det ikke på 0 man skifter uke? Jeg vil vel på fredag da være 6+2 jeg da? Eller?? Trodde jeg skulle være 6+0 til fredagen. Har prøvd å finne artikler og info om dette men jeg blir bare mer og mer forvirra...så fint hvis noen kan forklare meg dette :-)
Tweak Skrevet 27. mai 2009 #2 Skrevet 27. mai 2009 Jeg ble forvirret av det der selv... Hvorfor må disse to sidene har ulike måter for svangerskapsukene?? Babyverden teller fullgåtte uker og fra 6+0 til 6+6 er du 6 fullgåtte uker. BiM teller hvilken uke du er I, så der er man i 6 uke frem til man har begynt på den syvende. Så det vil si at man er i 6 uke fra 5+1 til 6+0 og bytter til syvende uke når en er 6+1. En teller liksom opp til en er nøyaktig 6 fullgåtte uker (6+0) på BiM før en bytter over til neste uke i motsetning til babyverden som begynner på en ny uke i det en er 6+0 og altså 6 fullgåtte. Det er så mye styr med dette her, det kommer spørsmål om det ukentlig jo! Hvorfor lage systemer som bare forvirrer folk? Jeg liker babyverden sin måte, men på den annen side så virker det som om en har kommet lenger med BiM sin måte. Jeg er 7+1 i dag og på min side så står det at jeg er i 8 uke allerede liksom.
Gjest Skrevet 27. mai 2009 #3 Skrevet 27. mai 2009 Hei og takk for svar! Nei det skal jammen ikke være enkelt, tror jeg bare tenker at jeg er ca 6-7 uker på vei jeg, mye enklere det. For jeg kan ikke fatte at jeg er 6+ 0 i dag...trodde det var til fredagen jeg..siden fredag var dagen for første dag i siste mens. Men for all del, det er helt sikkert riktig det de gjør på BIM og babyverden! Er bare jeg som har kommet i ammetåka allerede :-) :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå