SkjønnesteLinus i verden:-) Skrevet 27. mai 2009 #1 Skrevet 27. mai 2009 Jeg har en gutt på 2år (og 2 måneder). Vi har kjøpt en potte og han satt på den innimellom en stund, men er ikke interessert i det nå lenger. Derfor har vi bare latt være å prøve. Noen tips hvordan jeg får han til å prøve seg på potta igjen? Eller er jeg for tidlig ute? Når er det man helt slutter med bleier (regner med at det er ganske forskjellig, men sånn ca)?
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2009 #2 Skrevet 4. juni 2009 Har en gutt på snart tre, og skal slutte med bleier i løpet av sommeren. Setter han på potta (eller do med barnesete på) når vi tar morgenstellet, og ved kveldsstellet. Etter at vi har skiftet en bæsjebleie lar vi han gå i bare underbuksa. Er det varmt og han har på shorts, får han også gå uten bleie. Han sier som regel fra når han skal tisse, men da må det gjerne skje på rappet! Tisser han på potta får han et par rosiner og masse skryt, så det er litt stas med potta nå
Moderbodin har født Skrevet 6. juni 2009 #3 Skrevet 6. juni 2009 Litt samme fremgangsmåte her. Snuppa blir 3 år om en mnd. Har i lang tid latt henne få sitte på do morgen og kveld, men er først nå i seinere tid at hun har begynt å si ifra når hun må på do. Vi også innførte en liten belønning for hver gang hun hadde vært flink og sittet på do. Har prøvd litt med bare trusa under, ute på godværsdager og da har hun sagt ifra med en gang hun må på do. Både tisse og bæsje. Nå gjør vi det også inne. Tar bleia av med en gang hun kommer hjem fra barnehagen eller andre steder, for hvis bleia er på, så gidder hun ikke si ifra. Det er også greit å ta det litt rolig i starten. Så først blir det uten på hjemmebane, så får vi avansere litt etterhvert. Prater også veldig mye rundt det med henne...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå