sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 26. mai 2009 #1 Skrevet 26. mai 2009 Ja nå har jeg kanksje fått ut litt frustrasjon. Jeg holder på med mitt siste forsøk på island. vi flytter til norge i sommer og har søkt om å komme på venteliste hos riksen. alle papirer fyllt ut. journal lagt ved etc. så jeg ringer for å være sikker på at de har mottat det. joda det har de, og har sendt svar. ok fint tenker jeg og det kan jo alltids ta noen dager i posten til island. vel De har sendt det til adressen jeg bodde på for 7 år siden i norge!!!! hvordan er det mulig sa jeg den adressen står ingen steder på søknaden. nei det er den de fant fra folkeregisteret. ja da har dere et gammelt folkeregister sa jeg, nei det ville hun ikke høre noe om. vel jeg spurte om det ikke var mulig å ha kommunikasjon til den adr som stod på søknaden eller epost eller tlf. nei dette var så sensitiv informasjon så det var viktig at det kom i rette hender. JA NETTOPP!! men da går det ikke an å bruke en syv år gammel oppdatert folkeregister når det står en annen adr på søknaden, nei men det var sånn reglene var. vel da må dere iallefall sørge for riktig oppdatering sa jeg. vel hun ville mene det var min feil som ikke hadde gitt beskjed til folkeregisteret. vel jeg ringte folkeregistert for å sjekke nærmere på tross av at jeg alltid har fått bref fra dem hit. etter en halvtime i kø får jeg beskjed joda der stod adr min her og det var oppdatert i 2002. er det mulig. Jeg har ennå ikke fått tak i dem igjen på riksen for å være sikker på at ikke mer sensitiv info havner i en eller annen postkasse. sorry folks måtte bare få det ut. nå håper jeg inderlig iallefall en av disse to spirene klorer seg fast så jeg ikke trenger å ha noe mer med dem på riksen og gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå