HopsiDeisy Skrevet 26. mai 2009 #1 Skrevet 26. mai 2009 Engelsk uttale av navnet, men er usikker på åssen det skrives? Vet at begge varianter er tillatt, men klarer ikke å bestemme hvilken jeg vil ha! Noen meninger?
Tjohoppsannhei Skrevet 26. mai 2009 #2 Skrevet 26. mai 2009 Litt kjapp googling viser at Zoey kanskje er mer brukt, men syns egentlig Zoe ser penere og "renere" ut å skrive. Smakssak egentlig...
HopsiDeisy Skrevet 26. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 26. mai 2009 Takk for svar! Tenkte kanskje Zoe er litt maskulint preg på? At man leser/uttaler det uten lang i på slutten...
Tjohoppsannhei Skrevet 26. mai 2009 #4 Skrevet 26. mai 2009 Vel, tror nok det navnet er så vanlig med lang i-lyd at ingen ville kommet på å si noe annet, i hvert fall ikke av en engelsktalende person. Om nordmenn hadde bommet kan jeg jo ikke garantere, tror ikke det. Men ingen krise å måtte forklare noen hvordan et navn skal uttales hvis de tar feil, jeg har selv et navn som er så unorsk at noen ikke klarer uttalen hvis de leser det. (Engelsk det også) Aldri plaget meg, alltid litt stolt av å ha et fint og sjeldent navn :-)
*Little Miss Sunshine* Skrevet 27. mai 2009 #5 Skrevet 27. mai 2009 Jeg har bare set Zoe før, og likte oså det bedst
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå