Junimams* får oktoberbarn! Skrevet 26. mai 2009 #1 Skrevet 26. mai 2009 ... er det egentlig nødvendig med barneselskap for 2-3 åringer?? Har en som snart blir tre år, men kan ikke se poenget med å feire bursdagen hans... vi har vært bedt i bursdag til toåringer og treåringer, men tenker selv å ha kun familieselskap... vil jo bli endel unger ettersom han har jevnaldrende søskenbarn... Hva mener dere?
Mom2Two Skrevet 26. mai 2009 #2 Skrevet 26. mai 2009 Fra de fyller 3 år har vi hatt barneselskap. De har begge synes det har vært kjempestas å invitere sine små venner. Du synes kanskje også det er stas å ha vennefest på din bursdag og ikke bare familiefeiring? Er vel ikke noe annerledes for de små:-) Mitt inntrykk er at de som ikke lar ungene ha barneselskap, er de som ikke er så glad i å stelle i stand og arrangere slike ting. Er kanskje ikke sånn når det gjelder alle, men det er mitt generelle inntrykk.
Junimams* får oktoberbarn! Skrevet 26. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 26. mai 2009 Hehe... jeg har aldri hatt venneselskap på bursdagen min selv, så det er kanskje derfor jeg ikke ser poenget... Jeg liker veldig godt å stelle istand, men ettersom jeg er høygravid akkurat nå så prøver jeg sikkert bare å finne en unnskyldning for å slippe ett år til. hehe...
klovnebukse Skrevet 26. mai 2009 #4 Skrevet 26. mai 2009 Synes det er en bra måte å bli kjent med de andre barna i bhg og foreldrene deres på.
Junimams* får oktoberbarn! Skrevet 26. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 26. mai 2009 hvor mange ber dere da?? og hvem?? Jeg kjenner jo både unger og foreldre i barnehagen, men syns ikke det er naturlig å be alle på avdelingen... Men han har 2 veldig gode kompiser i bhg så de er selvskrevne... så er det to unger som er like gamle som bor like bortenfor her... Må vi be dem vi blir bedt til? Hva med våre venner som har jevnaldrende barn? 娨h.. syns det er vanskelig... spes ettersom jeg ikke orker å styre til mange selskaper nå som jeg er så gravid...
Bolla:) Skrevet 27. mai 2009 #6 Skrevet 27. mai 2009 vi tenkte vi skulle begynne med barnebursdag nest år(når han er 4) men har feiret den med familie selskap og d setter han stooor pris på
Junimams* får oktoberbarn! Skrevet 27. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 27. mai 2009 Det er egentlig hva jeg også hadde tenkt, men er bittelitt i tvil nå...
Sivalur Skrevet 27. mai 2009 #8 Skrevet 27. mai 2009 Vi har også en som snart blir 3 og hadde bare tenkt å ha familieselskap i år også. Det er hvertfall uaktuelt å be noen av barna fra barnehagen, vi kjenner ingen av foreldrene og han slutter i denne barnehagen til sommeren, så det er ikke så mye poeng i det synes jeg da. Ingen av dem bor i nærheten heller. Kunne kanskje bedt to vennepar som har barn på samme alder som han leker med iblant, men vi får se det an, hvis huset er fullt av overnattende besteforeldre så tror jeg det blir for mye mas - er også gravid men ikke mer enn 7 mnd når bursdagen kommer da. Neste år derimot, da blir det selskap med barn fra den nye barnehagen håper jeg!! Og i år blir det nok like stor stas med familieselskap som det var ifjor.
Gjest Skrevet 27. mai 2009 #9 Skrevet 27. mai 2009 Her feirer vi fra 1 år. Men tviler på at vi ber barn i barnehagen før 4-5 års bursdag. Har så stor vennegjeng med små barn ( samme år) så vi er brått 12 små i bursdagene..
Gjest Skrevet 27. mai 2009 #10 Skrevet 27. mai 2009 I barnehagen her, og min vennekrets, har det ikke vært barnebursdag før de fyller fire år.
Kamomille Skrevet 27. mai 2009 #11 Skrevet 27. mai 2009 Vi har hatt barnebusdag fra fra de fyller 1 år. De første årene var det barnebusdag med venners barn. Fra de er 3-4 har vi hatt barn fra barnehagen også. Jeg synes barnebusdag er koselig. Personlig ville jeg ikke brukt et ord som "nødvendig" og et selskap. det er jo ikke absolutt nødvendig for de små. Men at de har glede av å ha andre barn på besøk er jeg ikke i tvil om. Hvem du ber, er vel helt opp til deg. Men dersom ditt barn er bedt i barnebusdag til flere andre i barnehagen, ville jeg npk satse på å be di igjen barnets bursdag.
Fire småtroll Skrevet 27. mai 2009 #12 Skrevet 27. mai 2009 I den barnehagen vi bruker er det vanlig å begynne med barneselskap når de starter på den store avdelingen, så vi har ikke hatt barnehagebarn i selskap før 4-års dagen. Det er vanlig å be alle på samme årskull, så min sønn som er født i 2004 ber alle de andre (både gutter og jenter) som er født samme året. Har ofte hatt noen venner utenfra også, en kompis fra den andre avdelingen pluss en nabo som går i en annen barnehage.
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 27. mai 2009 #13 Skrevet 27. mai 2009 her har det vaer bursdagsbesoek fra 1 aar. 2 aarsdagen var en stor affaere med foreldre og barn og masse mat og drikke og musikk etc. ungene elsket det! jenten min maser fremdeles om bursdagsfest og gleder seg til vennene sine bursdagsfeiringer. har absolutt vaer vaerdt styret med aa holde det. Masse fine gaver fikk de ogsaa. det blir stor barnebursdag i oktober igjen :-) 3aarsdag!
solstråle69 Skrevet 27. mai 2009 #14 Skrevet 27. mai 2009 Her er det "vanlig" å ikke invitere til barnebursdag før de er 4 år - og det synes jeg er helt topp! :-) Og jo, jeg ELSKER å stelle i stand til alle slags begivenheter. :-)
Raych Skrevet 27. mai 2009 #15 Skrevet 27. mai 2009 Vi har hatt barneselskap fra de var 1 år. På det første selskapet var det ungene fra barselgruppa og unger av venner. Pluss foreldre selvfølgelig:) Også venner uten barn ble bedt. Fra 2 år har vi bedt barna fra bhg også. Ikke alle, men de vi kjenner og som barna er mest sammen med. Vi har også fortsatt med å be venner uten barn også, som omgås barna våre en del. Vi har familieselskap utenom. Ungene synes det er veldig stas med barneselskap i alle fall:) Prøver å gjøre litt ut av det, og vi er ofte ute.
Alba44 Skrevet 27. mai 2009 #16 Skrevet 27. mai 2009 Vi skal snart ha 2 års selskap hjemme hos oss Det er for venners barn, og barn og foreldre( mest mødre) kommer sammen. Syns det er så koselig å bli bedt bort selv, så vil lage selskap for de også. Vet ikke hvordan det blir når lillegutt begynner i bhg.
lucky_mom Skrevet 27. mai 2009 #17 Skrevet 27. mai 2009 Jeg inviterer ikke venner fra bhg i 3-årsdagen. Da blir det familiefest, og bursdagsfest med venners barn. Fra 4-årsdagen har vi pleid å ha selskap med de fra bhg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå