Gå til innhold

Ang. bursdagsfeiring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er selv vokst opp med at vi barna selv kunne bestemme hva vi skulle servere i barnebursdagen. Synes det var stor stas selv, så har tatt det videre til mine barn (foreløpig bare ett som har hatt barnebursdager). Så derfor har det da blitt pølser og hamburgere, sjokoladekake og muffins i bursdagene. Om hun ønsker seg tomatsuppe neste gang, så får hun det. Er det så ille å la barna bestemme en dag i året hva man skal spise?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det synes jeg er helt greit. Innenfor rimelighetens grenser da...Synes enkelte er litt vel hysteriske når det gjelder kostholdet til barna sine.

Her i huset hender det seg faktisk på en helt vanlig hverdag at 4-åringen får bestemme hva vi skal spise. Ja, det har til og med hendt at vi har hatt pølse med brød til middag på en tirsdag!

Men så er det jo min tur til å bestemme neste dag, og da blir det kanskje (ikke alltid..) noe sunnere på bordet.

Skrevet

Jeg hadde ikke servert tomatsuppe eller stekt makrell i en barnebursdag, selv om sønnen min er veldig glad i det. Det kommer tross alt mange andre små gjester som også skal kose seg. Derfor synes jeg det er bedre å kjøre safe:)

Men, sist lot vi han velge mellom hjemmelaget pizza, pølser eller pannekaker. Og siden pannekaker troner øverst på listen over alt, så stekte vi 50 pannekaker:-O

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...