babyfrøken *mamma* Skrevet 26. mai 2009 #1 Skrevet 26. mai 2009 Har gått til innkjøp av tredemølle, synes det er sååå deilig å ha muligheten til å trene "nårsomhelst", veldig fornøyd (",) Men, når kan en egentlig forvente en effekt av treningen? Lenge siden jeg har bedrevet den form for trening, så jeg aner ikke. Jeg kjører intervallprogram på 20-25 min ca hver 2.-3. dag, er ingen fanatiker, og har heller ikke urealistiske krav, da blir det bare tull før eller siden uansett. Blir svett og god, veksler på å gå fort og jogge/løpe. Har ca 5kg jeg har tenkt å kvitte meg med, og ser gjerne at den noe strammerer utgaven av kroppen min dukker opp igjen etterhvert... MEN; jeg har null selvdisiplin når det gjelder inntak av søtsaker, så jeg innser at det forsinker prosessen ;o) Spiser vanlig, sunn mat og masse frukt, men det blir også konsumert en eller annen form for is, godteri eller en sjokolade så og si daglig. Kan ikke helt se at det skal gå over, har hatt den uvanen i eeeeevigheter (",) -men var jo slank alikevel før jeg ble gravid, så det er vel håp tenker jeg.... Noen lurifakser som har peiling?
La Perla Skrevet 27. mai 2009 #2 Skrevet 27. mai 2009 Hva slags effekt tenker du på? Vekttap eller bedre kondisjon? Det kommer vel uansett an på den enkelte person og i tillegg hvor hardt, lenge og ofte man trener. For min del hadde 20-25 minutter hver 2.-3- dag vært litt i minste laget for å virkelig kjenne en effekt. Men så er jo jeg over 40 år også, så da skal den dessverre mer til enn for ungdommen. Ifølge helsemyndigheten bør man trene/bevege seg minst 30 minutter hver dag for å ha helsegevisnt, altså at man skal minske risikoen for sykdommer. Men siden du nettoppp har begynt tror jeg det går helt fint å trene sånn som du gjør, og etter et par uker kommer du til å kjenne at du vil øke intensiteten og hyppigheten. Så jeg vil tippe at du etter ca. 2 uker vil begynne å merke at formen bedres og hvis du måler midjen i dag er den sikkert bittelitt smalere også om 2 uker. Jeg lurer også på å kjøpe tredemølle....
babyfrøken *mamma* Skrevet 27. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 27. mai 2009 Jeg kan iallefall anbefale det på det varmeste! (",) Er så utrolig godt å ha muligheten til å trene akkurat når det passer meg, uavhengig av barnepass, åpningstider, mye folk etc etc.. Herlig! Effekt i form av både vekttap og litt oppstramming..har hatt den i ca 2 uker nå, og har jogget tidvis hver dag, tidvis annenhver dag, også har det vel gått 3 dager imellom og, når det har vært mye annet "på tapetet". Jeg har også hest, som jeg så smått har begynt å ri på igjen, samt at jeg går småturer med vogn etc. Så tiden på tredemøllen er ikke det eneste jeg rører meg, men det er det eneste jeg anser som trening om dagen. Hehe, jeg er 29år, så da er jeg vel fortsatt som litt ungdom å regne et års tid til ;o)
Sivalur Skrevet 27. mai 2009 #4 Skrevet 27. mai 2009 Hm, sier man ikke at 'trening er gram, kosthold er kilo'? Så hvis du virkelig vil ha effekt av treningen må du nok kutte ned på snopet, kun snop på lørdager f.eks. Interessant artikkel her, ikke akkurat om snop da, men om sukker rett etter trening: http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=572734
babyfrøken *mamma* Skrevet 27. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 27. mai 2009 Blæh, det høres utrolig kjedelig ut.... Men da lurer jeg på hvorfor jeg ikke har blitt tjukkere det siste halve året? Med null trening og samme uvane som alltid...hmmm... Da er det liksom ikke noe vits i å trene i det hele tatt da? Det kan jo umulig stemme (",) Holdt meg på stabil vekt før graviditeten, da spiste jeg også litt snop så og si hver dag ;o) Understreker at det ikke er mengder da, og jeg spiser sunt sånn ellers ;o) Hmm...vel, vel, jeg får vel bare fortsette som før og se om det skjer noe etterhvert! (",)
La Perla Skrevet 27. mai 2009 #6 Skrevet 27. mai 2009 Dessuten er det kjempebra å trene uansett om man går ned i vekt eller ikke. Man forlenger livet og reduserer kraftig faren for utallige sykdommer. Det er altså bedre å være tykk men i god form enn tynn og i dårlig form.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå