Gå til innhold

hvilken solfaktor bruker dere på ungene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er litt usikker på hva jeg skal kjøpe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

som regel 15 ( barn 3 og 9 år) Men har solfaktor 30 også

Skrevet

Tenkte å kjøpe solfaktor 30 i år (gutten er 2 år), men damen på apoteket anbefalte høyere siden han er så liten, så jeg endte opp med 50+ i år også :)

Skrevet

Foreløpig ingen, men må vel begynne snart nå... da har jeg faktor 20 til dem.

Skrevet

har hatt 30, har en som er 30 og vannfast. Den de bruker i barnehagen er 20, der er det for det meste kun ansiktet, og 20 holder for mine barn.

Skrevet

Husker ikke hva storesøster sin er, den står i bhg. Det er nivea sin spray.

Lillebror har atopisk eksem og bruker aderma sin, vet ikke hva den er heller.

Jeg lærte en gang at alt over 15 var tull. Da kan du være 15 x lenger i sola enn det du kan uten solkrem, og etter så lang tid bør du smøre barna på nytt uansett så det holder.

Storesøster hadde nivea sin vannfaste solkrem med faktor 15 i Tyrkia når hun var 2 1/2 mnd (var jo nesten ikke i sola da uansett) og når hun var 14 mnd. Det gikk helt fint.

Skrevet

15 vanligvis. Smører ofte.

Skrevet

Bruker 30+.

Skrevet

Er vel 25 eller 30 den jeg har

Skrevet

har en 25. Kommer til å kjøpe en høyere til sommeren. Ungene er 5 mnd og en på 2 år.

Skrevet

Max 20. men jeg smører de ganske ofte da. Er jeg i syden bruker jeg faktor 30 de første dagene. Så går jeg over til olje(bare tuller)

Tror det viktigste er at det ikke går for mange timer mellom hver gang du smører.

Skrevet

15

Skal vi til sydlige land bruker vi gjerne 20 og 30 også på utsatte steder.

Skrevet

Bruker 50 på vesla. Disse små skal ikke utsettes for direkte sollys, så da er full sunblock bra. På mine større varierer det mellom 15-30. Kommer an på tid og sted.

Skrevet

De tre eldste bruker jeg faktor 20 på, den minste hadde jeg tenkt å holde helt unna sola i år, men har en sunblock (faktor 50) i tilfelle.

Skrevet

Jeg har hørt at faktor 50 ofte er mye værre enn solstråler fordi at så høy faktor ofte inneholder mange kjempekalier som ikke er bra for en liten kropp og hud.

Som flere andre i tråden nevner, har jeg også hørt at med mindre man alt er brent, så er faktor 15-20 mer enn nok for de aller fleste, uansett alder.

Skrevet

Til mini på 7 mnd.er bruker jeg sf 50. Han er veldig lys, så jeg tar ingen sjanser.

Tenkte å gå litt ned etterhvert i løpet av sommeren..or å tilvenne huden hans litt etter litt. holder han også mest i skyggen.

Skrevet

kjøpte 50+ til min sønn på 1,5 år... fikk veldig sterke reaksjoner fra kollegaer på jobb pga de mente det var farlig....får ikke d-vitamin pga porene blir helt blokkert eller noe sånt..... Noen som vet?

Skrevet

Jeg har hørt at man ikke bær bruke 50 med mindre det nærmest er en medisinsk grunn for dette. Faktor 15-20 holder lenge for de fleste i vårt land, og de er også mulig å få i fysisk filter til de minste slik at de blir fri for kjempekalier som trekker inn i huden.

Til sammenligning: En vanlig t-shorte i bomull gir en lavere beskyttelsefaktor enn det solfaktor 20 gir! Så om man mener en t-shorte beskytter bra, så beskytter faktor 20 like bra :-) Men, er viktig å smøre ofte nok da!

Skrevet

Minsta på 22 mnd bruker 30 og gutten på 4,5 år bruker mellom 10 og 15.

Skrevet

Bruker 50+.

Det er det alle som jeg har spurt har anbefalt.

Min lille er snart 2 år.

Skrevet

30 på plutten som er 10,5 mnd og 15-25 på meg selv. Faren hennes er ganske lys i huden og jeg blir ganske brun, men alltid SKIKKELIG brent først :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...