Gå til innhold

ville dere gjort dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er nesten 38 uker på vei. var hos jordmor for ei uka siden og da hadde hodet festet seg. så var jeg hos lege igår, og hun kjente etter åpningen, der fikk hun inn 2-3 fingrer, og livmorhalsen var helt myk og moden sa hun (trekt seg opp)

har masse verk i kroppen og masse vann som gjør det ekstra tungt. rett og slett er jeg dritt lei og sover dårlig om nettene.

er jeg dum om jeg tar lakser olje??

IKKE kom med frekke og spydige svar, jeg bare spør, å håper på vennlige svar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg slet med å sovne på slutten så vurderte jordmor heller å gi meg sovemedisin enn å sette i gang fødselen, så det sier jo litt om hva hun prioriterte.

Skrevet

lakserolje har ingen dokumenter effekt, så det er mer ubehag enn nytte. ha heller mye sex..det modner mormunnen.

Skrevet

Hmm, jeg ville hørt med legen om det er noe å få gjort sånn at du får slappet litt av. Det er ikke noe særlig om fødselen starter når en er helt utslitt vil jeg tro :-( Nå har du kanskje født før og vet hva du går til, men min første tanke er at nå er tiden for å ligge på sofaen og slappe helt av og ta livet med knusende ro til fødselen starter.

Skrevet

er førstegangs fødende jeg også. så vet ikke hva jeg går til. hehe men jeg vel bare at jeg såå gjerne vill bli ferdig nå. uff er sliten og tung.. vill bare se spiren og bli litt lettere. *syte*

Skrevet

Her et et svar som ikke er frekt eller spydig, men basert på min egen erfaring.

Jeg ble blindet i halve synsfeltet, lammet i halve kroppen og fikk en grusom migrene av det. Pluss forferdelig diarè og styrtfødsel på toppen av det hele. Heldigvis gikk det bra med oss begge, men anbefaler ingen en så fæl opplevelse.

Skrevet

oi. jeg har ikke planer om det sånn egenttlig. for tror ikke jeg tørr. får nok smøre meg med tålmodighet.. :)

Skrevet

Det skjønner jeg veldig godt HI, de siste ukene er slitsomme og dessuten blir man jo utålmodig da :-) Men ta heller å plei deg selv litt. For eksempel deilige fotbad, eller hjemmespa i dusjen og slapp av med noen koselige filmer. Plutselig er du mamma og har fullt opp med det i flere uker :-)

Skrevet

Det er best. Jeg hadde bare 3 dager igjen før termin, og gjorde det etter å ha spurt legen min om det var ok. Han så ingen fare med det. Men jeg var kanskje overfølsom for stoffene i det. Uansett skjedde det noe med min kropp som gjorde at alt ble bare galt. Måtte til nevrolog rett etter fødselen, og det ble da også oppdaget bilyd på hjertet, som jeg aldri hadde hatt før. Jeg har ikke det lengre. Jeg har hørt andre få styrtfødsel av det også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...