Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bare 5 mnd på vei, men har en gedigen mage. Har tre andre graviditeter bak meg, men kan ikke huske at ting har vært så tungt som nå.

Jeg jobber 100%, og trener ca 4 ganger i uken. Og ja jeg er aktiv, men føler at magen er helt enorm. Strever endel for å orke alt jeg må gjøre. Jobb, husarbeid, følge opp barna på alle deres aktiviteter og trening. Syns alt er enormt tung:( Hvordan skal dette gå d? Er faktisk 4 mnd igjen gitt.

På ul har de sagt at jeg har mye fostervann, så det er kanskje grunnen til at jeg er så stor?

Er det bare jeg som strever slik? Eller andre i samme situasjon? Har t.o.m blitt spurt om det er to av mange!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det likt som deg. Er 2. gangs, men stor mage (og har fått det samme spørsmålet vedr tvillinger). Har veldig følelse av at jeg sprekker snart, en følelse som har kommet for fullt de siste dagene. Blir raskere mett og sultfølelsen er det lenge siden jeg kjente.

Er i 27. uke, så akkurat nå føles det uholdbart lenge til termin. Men, får bite tennene sammen;)

Skrevet

Ja ja vi får bare bite tennene sammen, nå er jo du litt lenge enn meg da:) Håper denne følelsen snart går over jeg da, evig optimist.

På 17 mai så var det mange som ikke så at jeg var gravid, så det har bare gått noen dager fra å være liten til stor.

Skrevet

hehe, know the feeling ja... ble "stor" ganske fort, magen kom raskt... og nå kan jeg ikke se tærne uten å måtte bøye meg litt frem;p er 26 uker idag... bare håper det ikke blir større enn med nr en til slutt... alle syns jeg var så liten da på slutten;)

Skrevet

Jeg er 24 uker på vei nå og folk ler av meg når jeg sier jeg har termin 16 september, alle sier "trodde kanskje du hadde termin om en uke-14 dager jeg!" Føler meg stor, men ikke SÅ stor, jeg er førstegangs, og det er bare én inni der, selvom folk har vanskelig for å tro det, hehe... Hvordan skal dette gå?

Skrevet

Jeg er 22+4 og føler meg også gedigen! Det har jeg følt meg lenge nå!

Hvor mange uker + dager er du på vei? Vet du hvor mange cm opp livmoren rekker hos deg? Da jeg var på kontroll om fredagen,da var jeg 21+5,da var livmoren mellom 21 og 22 cm opp,og det føles virkelig sånn:)).Når jeg f.eks sitter på huk kjenner jeg livmoren trykker skikkelig oppi brystbeinet! Ganske ubehagelig!

Har normal mengde fostervann! Har ikke lagt på meg så mye,ca 4 1/2 kg!

Skrevet

Heia, dette hørtes ikke godt ut. Jeg er i uke 19 med tvillinger og har ikke stor mage. Er tredjegangs fødende i tillegg. Er ikke større nå enn jeg var med nr 1. Men gruer meg til hvordan det blir fremover. Redd for å bli enorm. Trøster meg med at jeg var enorm med nr 1, stor overalt, kanskje det ikke blir verre nå!

Skrevet

Jeg er 23 uker nå, og hadde et symfysemål på 22 cm for litt over to uker siden.

Veldig mange har de siste dagene bemerket at jeg har plutselig har fått mage, for noen dager før 17 mai måtte jeg fortelle at jeg var gravid. Så det kan være at den plutselige veksten får meg til å føle meg stor. Er fra før av veldig slank, så litt overgang dette.

Er vel positivt at magen vår vokser da:)

Skrevet

Ja,visst er det positivt at vi har fått mage:).Morsomt:).

Rart at når symfysemålet ditt var ca like stort for 2 uker siden som mitt er nå,og du akurat har fått mage da! Jeg har hatt stor mage lenge jeg..Knsje er det noe med det at du kansje var slankere enn meg før du ble gravid da,eller..??

Skrevet

Hm, ja merkelig. Fikk hele tiden bemerkninger da om hvor liten jeg var, hører ikke noe mer om det gitt, he he.

Er i utgangspunktet slank, og godt trent. Er 168, og 53 kg før graviditeten. Du har jo ikke lagt på deg så mye heller, jeg har allerede lagt på meg 7 kg. Ser ut som at alt har kommet på magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...