You can call me Dårris Skrevet 26. mai 2009 #1 Skrevet 26. mai 2009 Jeg har ikke så lyst på søtt lenger, men veldig lyst på salt. Det er jo ikke bra det heller:/ Jeg spiser også allerede nå mye mindre og oftere pga at jeg er litt småkvalm... Noen tips på hva som hjelper mot diverse plager? (halsbrann, kvalme osv)
tvillingmamma med babyimagen Skrevet 26. mai 2009 #2 Skrevet 26. mai 2009 det går litt opp og ned... jeg spiser stort sett det samme som før, bare mye mindre mengder, og så oftere, for det hjelper på kvalmen. men plutselig er det ting jeg ikke klarer lukten av.. trenger ikke vare mer enn noen dager...helt merkelig. en type hvitost feks...som jeg elsker til vanlig....og så drikker jeg ikke kaffe lengre... det smaker grusomt....spiste mye youghurt med frosne bær oppi når kvalmen var som værst... forrige svangerskap var det små kjeks i veska som hjalp meg gjennom dagen, ........skulle ønske driften etter usunn mat ble borte, men desverre..får trøste meg med at jeg ikke spiser så mye av det likevel, for blir det for mye, så kommer også kvalmen...(den begynner slippe taket nå)
edition Skrevet 26. mai 2009 #3 Skrevet 26. mai 2009 Egentlig som før her...Bare passer på å spise hver tredje time eller så blir jeg så kvalm! Men har så lyst til å få vekk sukkersuget og sjokade-suget for å bli sunn...*Ta seg sammen*
Yo&La+spire Skrevet 26. mai 2009 #4 Skrevet 26. mai 2009 Jepp....før spiste eg normalt, nå spiser eg ingenting:/
b77h Skrevet 26. mai 2009 #5 Skrevet 26. mai 2009 hei en til i februar! Tenkte bare å gi deg et lite tips, siden du skriver at du har lyst på salt, men at det ikke er bra. Hvis du bytter til ekte, økologisk havsalt så er det faktisk veldig sunt :-) Det inneholder omtrent alle de mineraler kroppen trenger + at det senker blodtrykket. I motsettning til vanlig, fabrikkprodusert salt som øker blodtrykket. Sier ikke at du skal dynge innpå, men det er iallefal et MYE bedre alternativ. Prøv eks Maldon salt til å strø på mat/salater og grovt havsalt (lysegrått) til koking ol. Det siste får du på helsekost og økologiske matbutikker, Maldon selger de de fleste steder. Jeg er helt avhengig av brød el knekkebrød med avokado på + nykvernet, økologisk pepper og knasende maldon salt, nam, nam, nam... Og avokado inneholder masse bra til de som er gravide.
Tweak Skrevet 27. mai 2009 #6 Skrevet 27. mai 2009 Det er helt merkelig synes jeg! Jeg har vanligvis alltid lyst på noe snacks og står stadig vekk i fare for å kjøpe noe potetgull selv om det er midt i uka. Men nå har jeg ikke lyst på det i det hele tatt. Det ligger uåpnede poser her fra helga som jeg ikke har lyst til å ta borti en gang! Har heller ikke lyst på søtt godteri, sjokolade er fremdeles langt nede på listen over ting jeg har lyst på. Brødmat bare vokser i munnen på meg, selv knekkebrød. Men knekkebrød kan gå bra dersom jeg har masse smakfullt pålegg på. Prøvde aktivia yoghurt for å få fart på magen, men den melkeettersmaken som gjør at jeg hater alt av melk den satt igjen i mange timer etterpå uansett hva jeg gjorde og det var skikkelig ekkelt! Og yoghurten var alt for søt uansett... Det jeg har lyst på derimot er eple, sure grønne epler. Så siden jeg spiste det siste eplet i går kveld så må jeg nok ut på butikken nå snart, men jeg er hjemme i dag pga kvalme, så vi får se når jeg orker å ta turen...
MMAA Skrevet 27. mai 2009 #7 Skrevet 27. mai 2009 Hei! Ja, Jeg kjenner igjen den ekle ettersmaken av youghert! Jeg spiser forholdsvis normalt så lenge jeg ikke er alene, er jeg alene orker jeg ikke tanken på mat, og det blir mest frukt og knekkebröd...finnes det andre i huset, da tar man seg jo sammen og får til ordentlig lunsj (bor i sverige og spiser varm lunsj) og ordentlig middag.Men jeg spiser enten mindre eller mer enn normalen.... Men vil helst at maten skal se frisk ut og ikke smake oljete....förste måneden levde jeg på polarbröd og philadelfia, nå er jeg dödslei og lever på smotthies i stedet...det funker veldig bra! Supper funker også bra.... Vanskelig dette med mat når man liksom ikke har lyst på noenting... Er kvalm og for öyeblikket forstoppa og det hjelper heller ikke på saken, så da er det svisker, vatten og knekkebröd i dag
Gjest Skrevet 27. mai 2009 #8 Skrevet 27. mai 2009 jeg spiser vanlig sunn kost og spiser godteri og drikker brus i helgene.. men har noen sikkelig sug på grovt brød og ost. hehe! er egentlig ikke glad ost eller brød.... men det er det eneste jeg ikke blir kvalm av. prøver å spise hver 3.time når jeg ikke er kvalm, noe jeg er vant med fra før pga treningen min.. orker ikke å være hysterisk heller så koser meg med et el to glass juice om dagen.
Gumman :-) Skrevet 27. mai 2009 #9 Skrevet 27. mai 2009 Det er endringer ja! Tidligere droppet jeg ofte frokosten, nå prøver jeg i alle fall å få i meg litt (ikke at det er noen vits, for det kommer jo opp igjen). Jeg har alltid vært sjokoholiker, og er sjelden det går mer enn to dager mellom jeg spiser sjokolade. Siden jeg ble gravid har jeg ikke hatt lyst på det i det hele tatt! Kjempesært! Brødmat vokser i munnen på meg og yoghurt har også blitt svært kvalmende. Jeg klarer å spise mye mindre av gangen. Har blitt veldig mye frukt og bær disse ukene!
Gjest Skrevet 27. mai 2009 #10 Skrevet 27. mai 2009 matvanene har blitt endret men ikke med vilje.. hehe... er kvalmen som styrer det. Har ikke lyst på brus eller godteri.. så her går det i vann og frukt.. er 7+6 idag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå