Gå til innhold

9mnd og søvnrutiner på dagtid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er deres rutiner til de små med tanke på søvn i løpet av dagen?...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer også på dette, så dytter litt.

Jenta mi er 8 mndr, og har 3 dupper om dagen. Den første ca klokken ni om morgenen, og den varer alt fra 30 min til nesten to timer. Deretter er det våkeperioder på ca 2 timer før neste lur. De to siste duppene er sjelden lenger enn 40-45 minutter. Prøver å ikke la henne sove noe særlig etter klokken 16 på dagen. Da legger hun seg for kvelden i syv-tiden...

Skrevet

Snuppa mi har 2 lurer på dagen. den første fra halv 10-10, til ca halv 12- 12. Den andre fra 14.30-15, til ca 16-16.30. :) Får ikke sove etter kl 17 her..legger seg for natten kl 19.

Skrevet

Går dette på frivillig legging da eller?...

Skrevet

Tenker du på dagtid?

Første luren er hun veldig lett å legge. Den luren har hun i senga si. De to neste lurene kan være litt mer vanskelige inne, men ute i vogna går det stort sett greit.

Kveldslegginga går også stort sett greit. Men den siste uka har det vært uvanlig mye turning ved legging. Tror det sammenfaller med at hun har startet å krype. Hun klarer liksom ikke å "lande" når hun legger seg, så bruker litt ekstra tid om dagen. Griner heldigvis ikke, barer bakser, snur og vender seg masse før hun endelig faller til ro... Kan ta mellom 15 til 60 minutter.

Skrevet

Min sønn på 9 1/2 mnd sover ca 2 1/2 time på dagtid, fordelt på to, av og til tre dupper. Første dupp rundt 9, på nesten en time i senga si. Andre dupp ca kl 13 på 1 1/2 time, i vogn.

Skrevet

Våkner ca 6.30

Sover fra 9.30 - 11.00

Sover fra 14.30 - 16.00

Legger seg 19.15

Ingen av de to søvnene er "frivillig", selv om han egentlig sier i fra selv. Han gnir seg i øynene og blir sutrete, men har alt for mye laken skrekk til at han innser at han bør sove. Første luren legger jeg han i vognen inne, og vugger han i søvn (tar ca 1 min). Lur nr to tar vi ute på tur i vognen, da trekker jeg ned myggnettingen og gjør det "mørkt" for ham. Da sovner han også rimelig umiddelbart.

Skrevet

gutten min er 10,5 mnd, men har hatt de samme soverutinene siden han var 9 mnd.

07 våkner han

09/0930 sove i sengen (alt fra 3 kvarter til 2 timer)

13:30/14:00 sove i ca 1 time enten i seng eller vogn, kommer an på hvor vi er.

18:30/1900 i seng for natten.

Nå for tiden sover han best i sengen med babysafe da han turner i vei hvis ikke:) Men han har vært sånn av og på med hvir han sover best, i seng eller i vogn. Går i perioder egentlig.

regner egentlig med å gå over til 1 lur i løpet av sommeren, da han begyner i barnehagen i august og det passer bra med kun 1 lur da tenker jeg. Får se det ann litt:)

Skrevet

Min våkner rundt kl.07, og har dupp nr.1 rundt 9.30, og sover da som regel i 1 1/2 time. Dupp nr.2 er 14-1430tida, og varer en times tid. Legger seg kl.19 og sover til 07:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...