Gå til innhold

Stord eller haugesund sykehus???

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er på det planet at jeg har SKIKKELIG fødselsangst etter min første fødsel. Dette fordi det var en liten hyggelig opplevelse hvor barnet nesten ble kvelt og døde (hun satt i tillegg fst så jeg fikk henne ikke ut. men så til poenget. Er det noen som vet hvor det er lettest å få planlagt KS av stord og haugesund. dere som har fått det, hvorfor fikk dere det og hvordan fikk dere det gjennom, og hvilket sykehus hadde dere KS'et på.

men lurer også på dere som ikek fikk KS men øsnket det, hvorfor fikk dere det ikke, og hvilket sykehus osv....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt

Skrevet

Hei! Jeg vet ikke om Stord eller Haugesund er "best", men vanlig prosedyre er at man går til fastlege som skriver henvisning til fødepoliklinikk (noen steder egen fødselsangstpoliklinikk) for samtale. Der får du snakke med en fødselslege og diskutert hva som er den beste løsningen for deg. Generelt gjelder at alle som føler de må ha keisersnitt får det, men på grunn av at risiko for sykdom og død er høyere både for mor og barn i forbindelse med et snitt (forutsatt at begge er friske, selvsagt) vil de at du skal vite om fordeler og ulemper ved begge metoder før du velger. Lykke til! :)

Skrevet

Jeg har tatt KS i Haugesund 2 ganger. Jeg synes at de er veldig flinke der. I mitt første svangerskap lå jeg inne på sjukehuset pga kvalme og oppkast. Jeg lå vel inne til jeg var ca 4 mnd på vei. Så da hadde jeg god kontakt med både jordmor der og overlege Torunn Eikeland.

Nå har det seg slik at jeg ble utsatt for overgrep for en del år tilbake.

Pga det så sa ovelegen at jeg kunne velge om jeg ville ha planlagt KS eller føde normalt. Jeg valgte å føde normalt. Da sa overlegen at siden min mor hadde for smalt bekken til å føde, så måtte jeg også måle bekkenet mitt for å sjekke om det var stort nokk til å føde normalt. Mitt bekken var også for smalt til å føde, så det måtte bli KS.

Her fikk du en lang historie, men det jeg vil frem til er, at jeg synes de er VELDIG flinke til å tilrettelegge i Haugesund. Jeg følte at de gjore alt for at det skulle bli en fin opplevelse. Jeg fikk til og med velge hvilken jormor jeg ville ha med på KS for at jeg skulle være tryggest mulig. Jeg fikk rier en uke før planlagt KS så da måtte jeg ta KS en uke før. Den jordmoren som jeg valgte var ikke på jobb da, men føden ringte og fikk henne på jobb. Så de gjorde ALT for at jeg skulle få en GOD opplevelse i Haugesund.

Har aldri hørt om noen som ikke fikk KS der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...