Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #1 Skrevet 26. mai 2009 Hunden vår er i løpestreng og det var en gutt som kom på besøk som hadde tenkt til å ringe på, det rakk han ikke fordi hunden beit han i armen, ble ikke store såret, men nok til at det begynnte å blø... Nå sitter jeg her, mega lei meg... Tenkte å sette den bort på en gård hvor ingen barn er innen rekkevidde. Men etter å ha snakket med oppdretter hvor hun sa at å omplassere denne type rase gjør han enda mer redd og farlig så det burde vi ikke gjøre... Vil virkelig ikke ta livet av han... kall meg egoistisk, men jeg har hatt han i ett og et halvt år nå...Fikk han da han var 6 mnd... Han er så snill sånn ellers og oppdretteren hadde gården full for tiden så hun har ikke sjangs i havet å ta han til seg... Vi kan velge å fortsette ha han, noe jeg bestemte meg for å ikke gjøre egentelig, alternativet er ikke mye pent...:-( Nå surrer tankene mine.. Jeg kan jo lage en hundegård f.eks slik at om noen skal ringe på og hunden er ute så kan ikke det ha noen som helst sjans for at det kan skje igjen. Får vi besøk av barn kan vi putte han ut i hundegården.. Alltid ha bånd på han når vi går tur. Ikke la barn hilse på han (har jeg ikke latt han gjøre før heller) Hva mener dere?? Vet noen kommer til å ha piggene ute med engang, men les hva jeg skriver først iallefall.... Han er jo på en måte et medlem i familien.. Klarer ikke bare kutte han ut sånn ... Kanskje jeg må.. Må bare høre hva folk mener.... klemklem :-)
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #2 Skrevet 26. mai 2009 Kjære deg. Huff, når jeg leste dette ble jeg virkelig lei meg. Så du dette med egne øyne? Sikker på at gutten ikke gjorde noe for å terge hunden din? Jeg hadde IKKE avlivet den, jeg hadde beholdt den, uten tvil!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #3 Skrevet 26. mai 2009 jeg ville nok ha prøvd ut hundegård!! har selv hund, og synes det er tunge tanker en må igjennom om slikt skjer... hvilken hunderase er dette? er det slik at den generelt er skeptiske og sinte på barn siden du ikke lar den hilse ol på barn? om den er det generelt sett kan det kanskje være nødvendig å avlive, selv om det er triste saker....
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #4 Skrevet 26. mai 2009 En hund som biter et barn er jo farlig! Det er en skikkelig uting med hunder som står foran inngangsdøra. De blir nervøse av å skulle vokte inngangen der ukjente mennesker går ut og inn. Denne hunden er blitt nervøs og farlig og har allerede bitt ett barn, vil du at det skal gå ut over flere? Hadde jeg vært guttens mor, hadde jeg krevd hunden avlivet!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #5 Skrevet 26. mai 2009 Jeg er en dyreelsker! Men når en hund biter, da MÅ og BØR du avlive den :-( Jeg vet det er tungt !!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #6 Skrevet 26. mai 2009 ååå stakkars hund! (og selvfølgelig stakkars gutt hehe, han må vel ta stivkrampesprøyta nå...) jeg fikk meg hund for første gang for et og et halvt år siden. leste mange bøker om hvordan jeg skal lære den opp og forstå den siden jeg ikke hadde hatt hund før.. for en hund er barn veldig skremmende! den vil bare forsvare seg, den tenker ikke at det er et lite uskyldig barn. den ser en trussel, en fare. jeg leste at barn ikke skal få være alene med hunder uansett. og hvis du aldri har latt hunden hilse på barn så må du forstå at hunden reagerer. nå har jeg vært veldig heldig med hunden min som jeg har hatt like lenge som deg.. hun er veldig glad i barn. men jeg har latt henne få hilde på barn fra begynnelsen av.. jeg synes det høres veldig bra ut hvis du skaffer deg en hundegård. da har den god plass når den er ute og er ikke en fare for andre. denne hunden har ikke gjort noe galt! selv om andre, for eksempel guttens mor mener du skal avlive hunden, sier jeg NEI vær så snill ikke gjør det. den er uskyldig.. du er så glad i den. den får det fint i en hundegård:)
Dronningen! Skrevet 26. mai 2009 #8 Skrevet 26. mai 2009 En hund som biter mennesker ville aldri blitt betegnet som ett familiemedlem hos meg... Hva mener du med "snill sånn ellers"? Skal du vente til den gjør større skade slik at han blir litt mindre snill?
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #9 Skrevet 26. mai 2009 Hunden bør og skal avlives når den biter. Hadde det vært mitt barn hadde jeg definitvt anmeldt og krevd den avlivet. Du viser deg bare totalt ansvarsløs når du prøver å finne unnskyldninger. Avliv kjøteren før den dreper noen.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #10 Skrevet 26. mai 2009 Han har hatt hund selv før, bare at det var en mini hund, denne er stor... Så ikke episoden.. Tror ikke hunden min beit for å skade men for å advare siden han gikk inn på vårt område... Tror ikke gutten terget hunden heller... Håper ikke det iallefall... Men en hund skal ikke bite liksom heller da... hørte bjeffing og plutselig et skrik.. :-( Vet ikke om andre foreldre synes det er kjipt av oss å beholde en hund som har bitt, men om jeg informerer foreldrene ang dette og er åpen og ærlig og lager en hundegård så ingen kan bli skadet så ser jeg kanskje en mulighet for å beholde han fordetom... Om jeg bestemmer meg så kommer alle i klassen til å få vite om episoden via et brev og gir de info om at jeg skal lage hundegård osv osv. Så får jeg se hva reaksjonene på brevet blir.. Er veldig mange negative går det ikke uansett, men er vel verdt å prøve???? HI
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #11 Skrevet 26. mai 2009 For noen uvitende svar du får her. Skremmende. Man kan ikke kreve den avlivet før man VET hva som ligger bak. Å bite/glefse er hundens selvforsvar. Veldig veldig ofte ligger det noe bak, om hvorfor den gjør slikt. Jeg hadde ikke avlivet den. Sett den i en hundegård. Hva om gutten gjorde den noe?
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #12 Skrevet 26. mai 2009 Før tenkte jeg: "nulltoleranse" Nå når jeg har lært meg mer om hund, skjønner jeg at hunden har mange tegn den bruker før den går til det skrittet å bite. De kalles dempende signaler og er hundens måte å si ifra på. Ikke så veldig mange som er klar over dette, men det er veldig tydelig når man er klar over det!!! Har hunden "brukt opp" sine dempende signaler og trusselen forsatt er der, kan den angripe ved å bite! Jeg hadde ikke avlivet hunden om den aldri før hadde vist tegn til agressivitet!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #13 Skrevet 26. mai 2009 Veldig bra, anonym 21:13!!!! Alle burde sette seg litt inn i dette! Hunder finnes overalt!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #14 Skrevet 26. mai 2009 Fikk hunden da den var 6 mnd, da var den skeptisk til barn. Han hilser på barn, men ikke på tur, men når vi er hjemme osv. Til å begynne med lot jeg barn klappe han, men jeg så at han ikke var så bekvem med det.. derfor sluttet jeg å gjøre d mens jeg gikk tur... HI
Den heldige eier av ett barn Skrevet 26. mai 2009 #15 Skrevet 26. mai 2009 Må nok dessverre si meg enig med dem som sier den bør avlives. Da jeg ble bitt så var det ikke noe som helst snakk om å sette hunden vekk, vi krevde at den skulle avlives, og jeg må ærlig innrømme at om den ikke hadde blitt det, så hadde jeg skutt den selv. Vet at det må være utrolig kjipt for deg:(
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #16 Skrevet 26. mai 2009 Dette er veldig trist. Jeg valgte selv å avlive hunden min før den beit noen. Det var trist, men er en av de beste avgjørelsene jeg har tatt. Jeg har aldri angret.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #17 Skrevet 26. mai 2009 Huff og huff. Her er det mange som ikke vet noe om hunder. Det er en grunn til at den gjorde det! Og det ikke uten grunn!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #18 Skrevet 26. mai 2009 Vet om det du skriver der... Har gått til hundetrener som sier at han reagerer som han skal, er ikke agresiv.. Testet han for det for 4 mnd siden... HI
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #19 Skrevet 26. mai 2009 Hunden til svigers bet en nabounge! Jeg så alt sammen (ja jeg fortet meg ut) , ungen plaget vettet av hunden, skulle dra den i halen, kastet stein på den etc. Foreldrene krevde hunden avlivet, men de endret seg når jeg fortalte hva som hadde skjedd, ungen innrømmet alt sammen også!
Dronningen! Skrevet 26. mai 2009 #20 Skrevet 26. mai 2009 Hvorfor snakker du om uvitende svar NN 21:12?? Alle som har hund vet vel det at man ikke har bånd som rekker helt bort til døra eller veien dit. Hunden har et naturlig instinkt om å beskytte flokken sin, altså familien.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #21 Skrevet 26. mai 2009 Jeg ble agrepet og bitt av en hund en gang.. Eieren hadde flere unnskyldninger og valgte å ikke avlive den.. Ett år etter så hadde den bitt og angrepet to til! Det er så ofte dette gjentar seg.. Skjønner veldig godt hvordan du har det. Har vært igjennom akkurat det samme selv. Vi valgte å avlive våres hund. Jeg hadde bare vært konstant redd for at det skulle skje igjen!! Det er ikke noe godt verken for eier eller hund.. Lykke til med valget
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #22 Skrevet 26. mai 2009 det beste for hunden og barna som er i nærheten av hunden er at den blir avlivet. Du skriver at han ikke er komfortabel med barn, bare det er ett utrygt moment, om man vil aldri vite når den vil bite igjen, og det kan bli ett verre utfall av saken. Vi hadde en hund, han var snill og grei, også endret han fullstendig atferd, og begynte å glefse og være sur og grinete, da fikk han komme til de evige jaktmarker!! det er trist når sånt skjer. men har det nå først skjedd 1 gang. kan det fort skje igjen!! uansett om hunden ble litt terget i forkant eller ikke!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #23 Skrevet 26. mai 2009 At du trenger å spørre hvorfor det blir kommentert om uvitende svar her. Det sier sitt, at du er uvitende, til du anonyme over her. Stort sett når en hund biter, har den sagt ifra ikke en, men kanskje to, tre, fire og fem ganger, før den tyr til å bite. De kan ikke snakke, så det er deres måte å si fra på, når grensa er nådd. Det er ingen hemmelighet at i veldig mange tilfeller har barnet provosert, irritert og plaget hunden. Da hadde jeg bitt også. Jeg hadde IKKE avlivet den. Om den biter i hytt og i pine så er saken en annen, men om dette er første gangen, ikke pokker om jeg hadde gjort.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #24 Skrevet 26. mai 2009 Det er forskjell på å endre fullstendig atferd og det å bite en gang..... Og ikke kom med "en gang, blir ofte flere ganger", den holder ikke!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #25 Skrevet 26. mai 2009 Vet om en historie om en hund som en gang bet et barn. Eierne bestemte seg for at det eneste riktige var å avlive hunden. Etter at sprøyten var satt og hunden var død, oppdaget veterinæren at øret lå litt rart. Da han sjekket det så han at hunden hadde en blyant stappet opp i øret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå