awenka84 Skrevet 26. mai 2009 #1 Skrevet 26. mai 2009 Hvordan går det med dere jenter? Har prøvd å unngå å ta medisiner. kun tatt 2 tabletter. men nyser og føler at denne allergien prøver å gjøre dagen hverdagen litt mer sur.
Minnie_Moon Skrevet 26. mai 2009 #2 Skrevet 26. mai 2009 allergisk mot gress, og det har ikke kommet hit ennå... Men jeg har i alle fall kjøpt inn saltvann, og synes det hjelper å skylle øynene ofte og spraye nesen... Ellers så har melk/fløteis alltid lindret mine plager, så på dager med mye spredning blir det gjerne litt ekstra is-spising...
eggstokk Skrevet 26. mai 2009 #3 Skrevet 26. mai 2009 Jeg sliter hver dag. Det klør i nesa, og jeg nyser utrolig mye. Bruker Lomudal øydråper, så heldigvis er jeg ikke så ille i øynene. Men merker jo at jeg blir mer "trøtt" nå når jeg ikke kan bruke tbl. Gleder meg til sommeren er over, både fordi da er allergien borte, og det er mye nærmere babyen kommer.....så jeg skal holde ut...:-)
lille skatten Skrevet 27. mai 2009 #4 Skrevet 27. mai 2009 Jeg er veldig overasket for jeg er saa heldig at allergien min har holdt seg borte sa langt i aar???!!!! Har ikke tatt noen medisiner for jeg har hverken kloe eller pusteproblemer av en eller merkelig grunn... Jeg innbiller meg at jeg leste et sted at naar man er gravid saa produserer man mer antistoffer og tror at det ihoeyese grad gjelder meg for jeg har aldri kunnet klare meg uten badde tbl, astmaspray, nesespray og oeyendraaper foer.. Det er SAA DIGG med vaar uten allergi!!!!!!
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 27. mai 2009 #5 Skrevet 27. mai 2009 jeg har alt av allergi fra feb/mars til og med burot, og hadde ikke klart meg uten noe medisiner..slet meg gjennom or og hassel med kun nasonex nesespray, men når bjørka kom fikk jeg resept på noen tabletter(husker ikke helt..loradin eller lignende..). pluss lomudal øyedråper(som ikke hjelper noe særlig, bruker spersallerg når jeg ikke er gravid). bruker ikke øyedråpene siden de ikke virker på meg, men tar tablett og nesespray daglig.legen sa at nyere undersøkelser viser at det ikke er vist noe skader på foster ved bruk av disse;-)
2prinsesserogbim Skrevet 27. mai 2009 #6 Skrevet 27. mai 2009 Har allergi mot masse forskjellig så eg er avhengig av medisiner kver dag.. Og har fått beskjed av legen og bruke de også kver dag.. Tar nå ceterizin... Har også astma og bruker medisiner mot dette også.. Det er jo ikkje nåke bra for fosteret om mor sliter heller..
juligutt2010 Skrevet 27. mai 2009 #7 Skrevet 27. mai 2009 Nyere forskning viser at Cetirizin ikke er skadelig! Jeg er full av allergi, så jeg greier meg ikke uten... Som du sier, så er det ikke bra for fosteret om mor ikke har det bra! Nyter hver en regnværsdag )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå