Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk blodforgiftning to dager etter akutt keisersnitt som ble gjort ved 9 cm åpning i livmor. Blodforgiftning oppstår visst oftest pga infeksjon et annet sted i kroppen. Har hørt at man kan bli steril etter KS, oftest pga infeksjon, noen som vet hvor denne infeksjonen skal ha vært for at man kan bli steril? Egglederbetennelse kan jo gi sterilitet... Og egglederbetennelse kan man ha uten symptomer.. Jeg er veldig bekymret for at jeg hadde egglederbetennelse etter keisersnittet. Hadde kanskje ikke vært så rart om det ble infeksjon inni der med tanke på at jeg hadde 9 m åpning i ene enden av livmoren og så skjærer de opp den et annet sted..sikkert masse bakterier i omløp..E.coli ble funnet i blodet mitt og legene vet ikke hvordan denne bakterien kom inn i blodet mitt, dvs de vet ikke hvor jeg ev hadde en annen infeksjon.

 

Er jo utrolig heldig som har et barn men vil jo så gjerne at barnet vårt skal få et søsken en dag. (skrev om dette på dib en dag men skriver her og jeg..)

 

Noen som har erfaring av dette eller vet noe?

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ei venninne som gikk igjennom noe av det samme. Hun hadde nesten full åpning, så ble det satt i gang hastesnitt. Både hun og babyen fikk infeksjon. To år etterpå, fødte hun ei datter til. Så der har det gått veldig bra.

 

Egentlig så er det ingen her inne som kan svare deg på det du lurer på, det kan bare en lege eller en gynekolog. Ingen her inne som vet hvilke konsekvenser den infeksjonen har hatt for deg.

 

Så hvis dere har prøvd å få barn en liten stund nå, uten å ha lykkes, så ta turen til en gynekolog, og få skikkelig utredning. Dersom dere ikke har satt i gang med å få flere, så synes jeg du 1) skal prøve å slappe av inntil det motsatte er bevist, eller 2) få en utredning, bare slik at du får fred og ro.

 

Mest sannsynlig har det gått veldig bra, også med deg.

Gjest Mylian blir trebarnsmor..
Skrevet

Keisersnitt KAN gjøre en steril, men det kan en helt vanlig infeksjon også.http://www.aftenposten.no/helse/article332243.ece

 

Jeg tror nok ikke du er steril, men jeg ville spurt en lege, gjerne legen som opererte deg, samt tatt en utvidet gynekologisk undersøkelse.

Skrevet

Hei! Det er ikke vanlig å bli steril etter keisersnitt. Når det er E. coli som er synderen, er det liten sjanse for at den har gitt egglederbetennelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...