veldig fødeklar Skrevet 26. mai 2009 #1 Skrevet 26. mai 2009 Jeg er 6+1 med nr 3, og skal til første kontroll på fredag. Syns det er litt tidlig, men har fått så diger mage at det er vanskelig å holde den sjult, tenkte derfor at det var greit å ta den første kontrollen allerede nå. Når har dere første time?
You can call me Dårris Skrevet 26. mai 2009 #2 Skrevet 26. mai 2009 Første time har jeg på torsdag, da er jeg 4+4 tenker jeg, så da er jeg enda tidligere ute... Forrige gang jeg var gravid så fikk jeg ikke det sykehuset jeg ønsket, og måtte føde på noe som jeg føler er mer eller mindre et tullesykehus. Kommer derfor til å be legen om å søke med en gang:)
Jotun Skrevet 26. mai 2009 #3 Skrevet 26. mai 2009 Jeg er 7+0 i dag, skal på 1.kontroll i morgen ) Har allerede vært på to ultralydundersøkelser, den første av ren nysgjerrighet i uke 5, den andre i dag pga blødning. Så det lille hjertet slå så fint ) Vårt lille mirakel.
klar for 3? Skrevet 26. mai 2009 #4 Skrevet 26. mai 2009 Jeg ringte legen i dag og da fikk jeg time neste uke da er jeg 6+2. Jeg kunne også få denne uken, men det syntest jeg var litt tidlig. Så jeg tror ikke det er helt uvanlig.
Trulta84 Skrevet 26. mai 2009 #5 Skrevet 26. mai 2009 Jeg ringte legen i går, fikk ikke time før i midten av juni når jeg er i uke 10 eller 11. Jeg fikk beskjed om at det er det som er normalt. Er det det? Er 6+6 i dag.
klar for 3? Skrevet 26. mai 2009 #6 Skrevet 26. mai 2009 Jo, det er helt vanlig. I forrige svangerskap var jeg ikke på kontroll før uke 12. Denne gangen hadde ikke legen så mange ledige timer framover så jeg måtte ta en av de som var ledige + at jeg ville snakke med ham om noen andre ting. Derfor fikk jeg komme til tidlig.
edition Skrevet 26. mai 2009 #7 Skrevet 26. mai 2009 Var på vanlig legetime da jeg var 8+4 (i forrige uke) og fikk ny time til 1.kontroll i neste uke for å ta prøver, siden uke 8 var for tidlig:)
Enitsirk79 Skrevet 26. mai 2009 #8 Skrevet 26. mai 2009 Min lege tar ikke imot til sv.skapskontroll før i uke 12. Men man får selvsagt ø-hjelpstimer om man trenger sykemelding eller har komplikasjoner. Men hun gjør altså ikke ordinære ting som måle blodtrykk, ta blodprøver, fylle ut helsekortet, sjekke vekt osv før uke 12. Sikkert pga abortrisikoen.
Gjest Skrevet 27. mai 2009 #9 Skrevet 27. mai 2009 Jeg skal til fredag. Da er jeg 4+3. Jeg kommer til å bli fulgt opp fra 1. stund pga forrige svangerskap:)
Gumman :-) Skrevet 27. mai 2009 #10 Skrevet 27. mai 2009 Jeg var hos legen da jeg var 5+1 for å diskutere bruk av allergimedisiner. Legen anbefalte meg da å ta første kontroll hos jordmor (skrøt henne opp i skyene) ca uke 8-10. Jeg fikk time hos jordmor den dagen jeg er 9+1.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå