LilleMamsen Skrevet 26. mai 2009 #1 Skrevet 26. mai 2009 Lillemann på 20 mnd har blitt stadig vanskeligere å legge etter påske. Han turner rundt i senga si og leker i opp til to timer hver kveld før han sovner, dvs at det kan bli så sent som 21-22 før Jon Blund får overtaket. Samtidig som kvelden er vanskelig, sovner han som en helt kl 1130 i bhg, og må vekkes to timer senere. Lurer på om løsningen er å innskrenke sovetiden på dagen, i håp om at det kan bli enklere på kvelden. Er det noen med erfaring? Hvor mye starter man med- skal vi gå ned til 1 t og 40 min soving, dvs kutte 20 minutter? Eller er det for lite eller for mye? Vi tar gjerne i mot tips og erfaringer.
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 27. mai 2009 #2 Skrevet 27. mai 2009 Datteren min er 2 år og her kuttet jeg ca 20 min ja. Men hun sovnet fint om kvelden, men våknet så sykt tidelig på morgen.
Jente 06 + aprilgutt 09 Skrevet 28. mai 2009 #3 Skrevet 28. mai 2009 Jenta vår sov 2-3 timer (!) i bhg da hun var 2-2 1/2 år, vi kuttet ned en halvtime om gangen vi, gikk fint:) Da sov hun en halvtime mindre etpar uker, og så gikk vi ned en halvtime til osv...Hun ble lettere å legge om kvelden etter dette, og våknet ikke på natten, men akkurat det siste har hun begynt med litt igjen da... Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå