LilleMamsen Skrevet 26. mai 2009 #1 Skrevet 26. mai 2009 Lillemann på 20 mnd har blitt stadig vanskeligere å legge etter påske. Han turner rundt i senga si og leker i opp til to timer hver kveld før han sovner, dvs at det kan bli så sent som 21-22 før Jon Blund får overtaket. Samtidig som kvelden er vanskelig, sovner han som en helt kl 1130 i bhg, og må vekkes to timer senere. Lurer på om løsningen er å innskrenke sovetiden på dagen, i håp om at det kan bli enklere på kvelden. Er det noen med erfaring? Hvor mye starter man med- skal vi gå ned til 1 t og 40 min soving, dvs kutte 20 minutter? Eller er det for lite eller for mye? Vi tar gjerne i mot tips og erfaringer.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #2 Skrevet 26. mai 2009 Jepp, vi har erfaring med å kutte ned søvn på dagtid - stor suksess for nattesøvnen her i gården! Jenta vår er litt over 22 mnd, men helt fra hun var 15 mnd har vi begrenset søvnen hennes på dagtid. Først til 1,5 time, så til 1 time, og nå er vi nede i 45 minutter. Hun må altså vekkes, kan godt sove lenger, men da blir det bare tull om kvelden og natta (det verste er når hun våkner kl 02 og sier "leke stua!"). Med passe søvn på dagen, er hun blid om ettermiddagen, sovner hun som en drøm rundt halv åtte og sover 12 timer uten et pip. Nå har jente vår faktisk gått noen dager helt uten å sove også, så jeg synes 2 timer på dagen for en på 20 mnd er mye (men jeg er fullt klar over at barn er forskjellige). Jeg ville faktisk begynt med litt mer, kanskje en halv time? Så får dere kanskje noen slitsomme ettermiddager, men det ville vi heller ha hatt (for oss er kvelden hellig). Men vet om mange som ikke orker grinete unger på ettermiddagene, så der er vi foreldre forskjellige. Lykke til!
LilleMamsen Skrevet 26. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 26. mai 2009 Takk for tilbakemelding Ettermiddagen går så fort allikevel, så en litt sliten gutt i noen timer tåler vi om det gjør at han sovner greit i 19-1930-tiden. Nedskjæringer innføres i morgen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå