Ingen_nick_ledig Skrevet 26. mai 2009 #1 Skrevet 26. mai 2009 Snuppa her hoster så fælt, skikkelig slimete hoste. Prøver å holde henne litt på magen når hun hoster, i håp om at hun skal få ut noe av slimet, men stort sett bare svelger hun det igjen. Noen tips?
Ranveig R Skrevet 26. mai 2009 #2 Skrevet 26. mai 2009 Eg var på barneklinikken med jenta vår då ho var 6 veker gamal. Ho hadde slimete hoste og var tett/surklete i brystet. Diagnosen var bronkoilitt (antagelig pga rs-virus). Ho fekk medisin som skulle løyse det opp litt, og så fekk eg råd om å bære ho liggande på eine armen min, mens eg dunka ho (ganske kraftig) i sida for rett og slett å "slå laus" slimet frå lungene. Vekselvis høge og venstre side. Det gjer ikkje noko om ho svelgar slimet tenker eg. Problemet er vel når det er i luftvegane/lungene. Då hostar ein det opp. Når ein så svelger det ned igjen går det (så vidt eg kan skjøne) vanlegvis ned i spiserøret og vidare til magesekk/tarmar? Luft godt men unngå trekk, viss det ikkje gir seg i løpet av nokre dagar (eller viss ho får feber i tillegg) ville eg oppsøkt lege. Det er greitt å sjekke at det ikkje set seg fast nokon plass, og så kan du gjerne få resept på hostesaft. God bedring )
LilleStjerne Skrevet 26. mai 2009 #4 Skrevet 26. mai 2009 Min sønn har også vært sånn siden han var tre mnd, nå er han 9 mnd. Har vært hos legen flere ganger men får ingenting for hverken hoste eller slim. Det skal visst gå over av seg selv. Synes han har blitt mer tungpustet siste tiden og fikk til slutt utskrevet fluitide og ventoline (astmamedisin) for å se om det har noen virkning. Det er veldig forskjell på legene også. Datteren til en venninne av meg har også vært sånn men fikk utskrevet hostesaft med efidrin med en gang for å få opp slimet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå