Gå til innhold

hei dere som er tidligt i 2 trimester

Anbefalte innlegg

Skrevet

til ca uke 20. Hvilken symptomer evt plager har dere?

Er uke 15(el 16) og føler meg egentlig bedre enn på lenge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

jeg er like langt som deg, og føler meg også bedre enn på lenge. er kvitt kvalmen...jippi;-) eneste jeg sliter litt med er fordøyelsen...er så stinn.

Skrevet

hadde og problemer med fordyelsen tidligere. jordmor sa det kunne hjelpe å spise 1 eller 2 kiwier daglig.

Skrevet

e snart i uke 13(el 14etter bim). plaga me bekkenløsning som blir verre. treg og har mage. trøtt og sliten.litt hodepine. faktisk vært kvalm i dag, men har ikke vært plaga me mye kvalme tidligere(kansje stresset).

Skrevet

Veke 17 og trøtt og kvalm. Har kanskje bittelitt meir overskudd enn i 1. tri, men trur det er fordi eg no er delvis sjukemeldt og prioriterer å slappe av i større grad enn tidligare. Kvalmen er derimot, og av ein eller anna merkelig grunn, blitt verre. Men er ikkje skamdårlig, bare jevnt uggen. Føler meg rett og slett litt fyllesjuk. Hehe...

Har og ein del voksesmerter og stikkinger rundt livmora.

Men med tanke på kva som er i andre enden av svangerskapet er det verdt det!

Håper fortsatt på at det skal komme seg, men...

Skrevet

jeg er i uke 16, og er fortsatt kvalm. har kastet opp nesten daglig siden uke 6 :/ men det er jo betydelig bedre nå enn for noen uker siden. jeg er veldig trøtt, og sliter endel med hodepine (men det tror jeg ikke har noe med graviditeten å gjøre egentlig). treg og hard mage.

Skrevet

Jeg er i uke 15, kaster ikke opp lenger, men hender jeg er litt kvalm om morgenen hvis jeg har det travelt. Så fornøyd med det. Hatt litt problemer med bekkenet siden uke 9. Hofter og bena knepper unna når jeg står innimellom, litt ubehagelig. Ellers litt svimmel og kjøpt støttestrømper i dag, for beina er så vonde og hovene at jeg nesten ikke får på meg sko. Er sikkert fordi jeg har jobber så mye i det siste, og det er stort sett å gå og stå på betong gulv. Men bare så glad for å slippe å kaste opp:)

Noen som har skikkerlige menssmerter i nederst i magen? Normalt? Sånn at dere neste ikke klarer å stå oppreiset..

Skrevet

Er i uke 16 og merker fremdeles ingenting.. Forstår nå hvor heldig jeg har vært/er!!!

Skrevet

jeg er i uke 16 (17), å har litt vondt i ryggen/bekkenet visst jeg sitter, står eller ligger for lenge. å så har jeg VELDIG treg mage, ganske kjipt ja!!

Ellers så føler jeg meg helt normal :D er jo 2.trimester som er det beste egentlig :D

Skrevet

Samme her. Har sluppet utrolig lett fra det så langt :-) Har selvfølgelig vært litt småuggen, trøtt og har "voksesmerter" i livmora, men ingenting som egentlig hemmer meg noe særlig.

Lykke til videre, jenter!

Skrevet

Har ingen plager i det hele tatt, alt er bare fint. Sluttet med kvalmen i uke 14-15 ca, etter det har det bare vært gøy.

Syptomet jeg har er stor mage :-)

Skrevet

Til alle som sliter med fordøyelse. Kjøp dere probiotika på helsekost, kapsler. Dette regulerer magen veldig!!!!

Skrevet

Ja, har ganske sterke menssmerter inn i mellom. Har hatt det med jevne mellomrom heile tida. Trur det er ting og tang som veks og utvidar seg :-)

Skrevet

Et par råd til: Kiwi som de skriver over her + biola i bøtter og spann :) Den funker også veldig fint med sånn laktolose eller hva det heter. Smaker ikke godt, men ta biola etterpå og smaken blir borte.

Jeg er ca. 16 uker. Hatt treg mage før, men ikke plaget av det nå.

Er egentlig i veldig bra form.. Vondt i halebenet/korsryggen ved mye arbeid og løft, og i dag synes jeg jeg stikker litt i magen og øverst i skjeden.. men sånn er det vel sikkert fra tid til annen :)

Skrevet

Er i toppform! Har ikke vært plaget i det hele tatt ... Skulle nesten ønsket meg noen symptomer, slik at jeg vet det er noe der inne.. Men jeg skjønner at jeg ikke skal klage... :o)

Når får vi mage?? Jeg er i uke 13, og har bare litt "fleskemage"... Sikkert pga bedre apetitt!!

Skrevet

Hei! :o)

Er i uke 14+0 i dag.. Å er veldig mye kvalm å kaster opp enda, det har jeg gjort helt siden uke 7-8 .. Håper virkelig det gir seg snart! Ellers så er jeg i topp form å godt humør ;) Kan ikke si at jeg har vært så veldig påvirket av hormoner som gubben har merket enda (ang skiftende humør osv) Så tror han er fornøyd med meg sålangt ;)

Men har jo fortalt at han må regne med det blir litt humørsvigninger å sånne ting.. Hehe, men det får han bare takle :-D

Skrevet

Må slenge med at jeg sliter litt med bekkenet også, om jeg går en litt lang tur eller står mye. Også plaget med treg mage!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...