Gå til innhold

ENDELIG!!!!


Vero85

Anbefalte innlegg

Endelig kom prinsessa vi har ventet på i såå lang tid;) 5 dager over termin datoen så Michelle dagenslys kl 14.50 den 25.Mai;)

Fødselen gikk forsåvidt kjempe bra når de endelig ville ta meg inn på sykehuset.. Var hjemme i nesten 2 døgn med en del heftige rier og noen som ikke var like heftige.. Og de kom og gikk... Så første gangen jeg kom på føden ett døgn etter jeg merket ting begynte å skje var det bare 1 cm med åpning.. Ca akkurat ett døgn senere var det bare 2, men måtte ring sykehuset senere den samme natta for riene kom hyppigere og hyppigere og jeg holdt rett og slett ikke ut hjemme lengre... Så de valgte å legge meg inn da.. Kom inn ca halv 6 om morningen, og rett etter var jeg plassert i bedekarret, men detta hjalp ikke meg noe i det heletatt... Riene kom 3-4stk uten pause mellom før det stoppet og ble pause i noen min.. Kanskje 2-3min.

 

Jordmor bestilte endelig epidural, men det tok sin tid før vidunder mannen kom.. Klokka hadde blitt så mye at det var vaktskifte og noen andre trengte han nok mere enn meg når han først startet runden sin (selvom jeg ikke følte det slik akkurat da).

Men når vidunder mannen kom med vidunder medisinen sin gikk alt som en drøm;) Endelig fikk jeg slappet av, spist og drukket litt;) Samme med samboer.

Epiduralen stoppet opp alt, men de satte på drypp, og økte det gradevis. Etter en stund hadde det blitt 4cm, og en liten stund etter det igjen 6. 3kvarter etter 6cm fortalte jeg JM at jeg måtte begynne å trykke, neeeeeida får jeg til svar og fikk utallige spørsmål om hvordan jeg følte det og hvor jeg følte ting osv;) hehe.. Men de sto på sitt og sa NEI det er for tidlig å trykke enda. Ville ikke sjekke åpning for ofte pga infeksjons faren.. Men til slutt (3 kvarter etter 6 cm) fikk jeg mast meg til at de skulle sjekke, og JODA der var det full åpning:) Da ble det fart på sakene inne på fødestua, de hadde jo ikke gjort klart til noen fødsel enda de.. Ble veldig paffe når det var full åpning så fort, når alt annet hadde gått så sakte.. men men..

Da var det bare å begynne å trykke da, og det gikk kjempe bra. Ingen revn ell.noe og det var unne gjort på ca 3kvarter;)

Så alt i alt fra jeg kom inn på sykehuset tok det hele 9timer;) Og jeg synes selv at det gikk overraskende bra;)

Sitter nå på pasienthotellet på Ullevål og ser ut på regnværet. lillemor sover og far er ute å farter littt;) Så da tenkte jeg å stikke innom dere en kjapp tur;)

 

Alt er bare bra med alle sammen, å vi koser oss kjempe masse;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye!!!!!! Så koselig å høre at prinsessa di har kommet til verden:)

Jeg er 5 dager på overtid idag og håper virkelig at noe skjer snart....!

Kos dere videre og masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅ Vero så koselig navn!!!! fint at du hadde en så bra opplevelse..det hadde jeg ikke første gang men nå har jeg samme inntrykk som deg..det er slitsomt de første dagene men det er ikke så lenge før det blir noen timer sammenhengende søvn og nok mat til jenta!!!!hold ut!!!!!

og gratulerer igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...