♥tre små hjerter♥ Skrevet 26. mai 2009 #1 Skrevet 26. mai 2009 Regner jo nesten med det...:)hvordan gikk det, var det hektisk. Jeg skal starte på sykepleien neste høst, har fødselsperm. nå. Kjenner jeg gleder meg veldig, og at motivasjonen er på topp...håper at det i seg selv skal gjøre det litt lettere.hehe..mulig jeg er naiv, men, men. Veldig gøy å høre andres erfaringer, som småbarnsmor og student.
Mayra Skrevet 26. mai 2009 #2 Skrevet 26. mai 2009 Jeg er mamma til to små, og holder nå på med videreutdanning. Er sykepleier;-) Dette fungerer kjempefint, men er selvsagt krevende. For det er tross alt annerledes å studere etter man får barn. Men som deg var og er jeg veldig motivert, dette er noe jeg virkelig vil. Og da går jo det meste.. Min utdanning er deltid over to år, og dermed er det roligere perioder innimellom. Lykke til!
Pengetreet Skrevet 26. mai 2009 #3 Skrevet 26. mai 2009 Jeg har riktignok ikke to barn, en ei jente på 2 år som jeg er alene med. For min del har det gått over all forventning å være student med barn Det er selvfølgelig hektisk i perioder. Nå er jeg midt i eksamensperioden. Nettopp ferdig med to hjemmeeksamner og har en skole eksamen igjen. Ser veldig fram til 2 1/2 mnd sommerferie nå! Det er veldig forskjellig fra studie til studie hvordan opplegget er. Vi har bare 8 timer med forelesinger pr uke, resten er gruppearbeid og selvstudium. Det er veldig fleksibelt på den måten at jeg kan være hjemme med datteren min en gang i mellom, eller hente tidlig i barnehagen. Jenta mi er mindre i barnehagen i år enn i fjor da jeg var i jobb (100%). Men som sagt, noen studier legger opp til mye undervisning og da må man bruke kveldene til å lese. Det positive er at mye undervisning = bedre læring (forhåpentligvis) Det er hektisk, men hvis du er litt stukturert og jobber jevnt og trutt så er absolutt overkommelig å studere selv om du har barn. Og du vil neppe angre!
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 26. mai 2009 #4 Skrevet 26. mai 2009 Eg har to barn på 3 og 5år og har studert nå i to år, har eit år att på ein bachelor i Internasjonal Markedsføring og det har gått veldig bra. Eg var også veldig klar for å studere når eg fant ut at eg skulle gjera det. Me har meire enn 8t undervisning i uka men det er så og sei ingenting som er obligatorisk oppmøte, nokon har oblig innleveringar mens andre ikkje har det, varierar veldig det der. Og det har variert veldig frå semester til semester for min del. Eg er ingen A student men ligger midt på treet. Får stadig vekk høre at eg er så tøff osv men for meg så føler eg meg heller privligert for ungane mine har korte dagar i bhg og eg kan vera heime med dei hvis dei er sjuke osv uten at eg har ein "sur og gretten" arbeidsgivar. Eg er gift og har derfor også veldig mykje hjelp av mannen min når det er eksamen og innleveringar, da tar han med seg ungane ut av huset slik at eg får jobbe Alt går hvis ein bare vil, og ingenting er umulig det umulige tar bare litt lengere tid Lykke til med studiene!!! ps.eg er fulltidsstudent
Gjest Skrevet 26. mai 2009 #5 Skrevet 26. mai 2009 jobber som lærer og tar 30 studiepoeng ved siden av. går fint
~sjiraff~ Skrevet 26. mai 2009 #6 Skrevet 26. mai 2009 Jeg prøvde nå i vår, men det gikk ikke så bra.. Endte med at jeg bare tok ett fag og "strøyk" i det andre for å kunne ta det i aug/sept istedet. Men det har kanskje mest med å gjøre at jeg jobber 100% ved siden av studiene, og ikke deltid som før permisjonen med minste.
klovnebukse Skrevet 26. mai 2009 #7 Skrevet 26. mai 2009 Er alene med to barn og fulltidsstudent. Går helt bra, men nå går jo jeg på universitetet der det er få forelesninger og ingen praksis. Barnefar har også barna veldig mye, så jeg får tid til å lese og være sammen med venner. Synes det er veldig praktisk jeg. Kan være hjemme med ungene hvis de er syke uten å tenke på antall sykedager fra jobb, eller bare ha dem hjemme en dag fordi jeg vil. Kan levere sent og hente tidlig hvis jeg ikke har noe særlig med oppgaver. Så går supert!:-)
Gjest Skrevet 26. mai 2009 #8 Skrevet 26. mai 2009 Har du ungene i barnehage, så går det som en lek. Garantert.
Vilja<3 Skrevet 26. mai 2009 #9 Skrevet 26. mai 2009 Jeg har 2 barn og går på sosionom-studiet og det passer meg perfekt:) Leverer minsten i barnehagen i 9 tiden og henter han rundt kl.14. Jeg er ikke flink til å lese etterhvert, jobber best under press. Så 1 mnd før eksamen leser jeg myyye, da tar mannen seg av hus og barn:) Lykke til:)
♥Snulder Skrevet 26. mai 2009 #10 Skrevet 26. mai 2009 Hadde 3 små barn da jeg gikk sykepleien:=) De var 1, 3 og 5 da jeg startet. Gikk så fint så! Men hadde heldigvis gooood støtte i mine foreldre og faren til ungene:=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå