Kvitrebekk Skrevet 26. mai 2009 #1 Skrevet 26. mai 2009 Har tidligere laget en fruktfromasj i kakeform, men nå husker jeg ikke helt hvordan jeg gjorde det så den ikke setter seg fast i formen! Lurer på om jeg kanskje hadde bakepapir over bunnen, men husker ikke om jeg smurte inn formen med noe. Kanskje den bare "slipper" av seg selv eller at jeg kan skjære forsiktig langst kanten? Noen som har ide?
WildPrincess Skrevet 26. mai 2009 #2 Skrevet 26. mai 2009 Jeg lagde en masse fromasj til konfirmasjon i helga... Riktignok i brødformer men vil ikke tro det har noe å si. Skjar rundt kantene og la en lunka klut på toppen av forma så slapp den så fint så Prøvde å legge den ene i litt varmt vannbad, men det ble litt mye og den smeltet ganske så fort.
sitrus76 Skrevet 26. mai 2009 #3 Skrevet 26. mai 2009 Et tips er å kle formen med plastfolie. Dabare hvelver du den på fat og trekker plasten forsiktig av. Det blir litt struktur i fromasjen etter plasten da....Det går også an å sette kakering uten bunn direkte på et fat og ha fromasjen forsiktig oppi. Pleier å funke bra når jeg lager fromasjkake i hvertfall:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå