Cecelia & jentene Skrevet 26. mai 2009 #1 Skrevet 26. mai 2009 den går i bhg jeg jobber...og i dag ble en av de jeg jobber med sykemeldt(gravid) i påvente av svar på prøven om hun er immun. Så nå må vel jeg ta meg en tur til legen i mrg og ta prøven. Lurer også litt på om det kan ha vært det snuppa hadde i forrige uke. det jeg lurer på er om noen her har tatt den testen,og hvor lang tid tok det før dere fikk svar på den???
snuffe Skrevet 26. mai 2009 #3 Skrevet 26. mai 2009 Jeg har tatt den, men husker ikke nøyaktig hvor lenge det tok å få resultatet - lurer på om hun sa en ukes tid. Det var ikke en hastesak da, så kan godt hende de kan speede det opp ved et faktisk smitteutbrudd. Dersom du ikke er immun, anbefales det at du sykmeldes i hvert fall seks uker fra smitten er påvist i barnehagen.
JenteOgGutterMamma! Skrevet 26. mai 2009 #4 Skrevet 26. mai 2009 Hei! :-) Jeg tok testen i vinter fordi minsten går i barnehagen, tror det tok mellom 1 - 2 uker å få svar! Jeg var heldigvis immun, og det er mest sannsynlig for at du kanskje også er det når du jobber med barn! :-) Dette er en sykdom som man nesten ikke trenger å ha symtomer på, og mange kan også forveksle den med andre sykdommer med utslett! Hvor langt er du på vei da? Er vel farligst ut uke 18, står det i svangerskapsboken! Klem og lykke til! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå