Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår har gått litt lei av melk, så vi blir nødt til å innføre et 3. måltid. Hun er snart 6 mnd og har spist grøt siden hun var 4 mnd. Vi har to grøtmåltider daglig, og hun elsker all slags grøt. Uansett hva vi har prøvd av grøt har hun slukt det! Så trodde ikke det skulle bli noe problem å starte med middags glass (6 mnds glass). Men når har vi prøvd mange forskjellig og hun bare brekker seg. Regner med at det er "klompene" som er problemet, for hun gaper og spiser, men når hun skal svelge brekker hun seg.

Noen som har opplevd det samme? hvor lenge prøvde dere før hun klarte å svelge uten å brekke seg. Evt tips for at det skal bli bedre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde (eller har jo litt fortsatt da) samme problem. Slukte grøten, men brakk seg av middag. Prøvde å lage selv også uten hell. Her var det nok en blanding av smak og ny konsistens. Ble etterhvert vant til konsistensen men var ekstremt lite fornøyd med smaken (lukket munnen etter første skje). Fikk tips å prøve de middagsglassene som innholdt gulrot som hovedgrønnsak for den er litt søtere i smaken. Og da fant vi favoritten, Spaghetti med kjøttsaus fra Nestle ;-) Tok litt tid før han spiste med glede, men nå glir det ned! Problemet er bare at han fortsatt er like kresen, har prøvd andre glass nå som han spiser så fint, men da er det bare lukket munn igjen gitt.... Så foreløpig går det kun i det ene glasset, snakk om å lære ungen sin forskjellige smaker da... ;-)

Skrevet

For en litt mykere start, kan det kanskje være lurt å prøve det 4 mnds glasset med grønnsakspure istedet, det er nemlig helt smuuud og uten klumper. Har du forresten prøvd 6 mnds glasset Lam med grønnsaker? Det er jo også så og si klumpfritt..

Skrevet

hei:)

kjenner meg veldig igjen i innlegget ditt:) snuppa brekker seg og nekter å åpne munnen etter en skje..

prøvd allt mulig, både hjemmelaget og på glass.. tror det er klumpene som plager henne også... MEN... så prøvde jeg glass fra "HIPP" 6 mnd.. de funker, klumpfrie.. litt nøling her også, men får i henne mye mer enn med de andre glassene:)

er verdt et forsøk kansje:)

Lykke til:)

Skrevet

Har faktisk prøvd både gulrot/ potet/ brokkoli purè. (Lagde selv og det var den første faste føden hun fikk) og det gikk glatt ned (uten klumper). Glassene fra hipp er prøvd og spaghettien fra nesltlè er det siste glasset vi prøvde, men alt funker like dårlig...

Tror rett og slett jeg bare må prøve litt hver dag, hun må vell bli fornøyd med middag til slutt?????

Skrevet

Så du har prøvd det 4 mnds glasset fra Nestle med grønnsaker? Det var en stor favoritt her i starten, nettopp fordi det var heeelt smud.

Skrevet

Ja har prøvd det også. Er nok en sær lita frøken dette her.

Skrevet

Hva med å tynne det ut litt med melk eller vann? Så så blir ikke konsistensen så seig.

Skrevet

Det har jeg ikke prøvd, så det skal jeg prøve i morgen! Takk for rådet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...