lillebie på`n igjen Skrevet 26. mai 2009 #1 Skrevet 26. mai 2009 huff hjertet mitt hopper over ca hvert 6 slag, og når det ikke gjør det- slår det kjempe fort og hardt- kjenner det på hele kroppen- før det går over til å bli normale slag igjen - for så å hoppe over slag igjen....blir veldig sliten av dette...var så ille en kveld at jeg dro på legevakten..han lyttet på meg og sa det var vanlig med hjertebank i graviditeten- men at jeg hadde litt i meste laget - og at fastlegen må sjekke det opp... så kommer jeg på 1. svangerskapskontroll forrige uke, og fastlegen er syk- så han har en vikar der- som lytter på meg og sier " nei dette var ikke så ille" men jeg forklarer henne at akkurat de 5 sekundene hun lyttet var det heller ikke så ille . " nei dette må du ta med fastlegen din når han er tilbake, bestill deg ny time om en månedes til" huff blir så bekymret at dette ikke er normalt, for jeg er veldig plage- startet allerede i uke 6 liksom- nå er jeg i uke 13 .... noen flere??
ahelene Skrevet 26. mai 2009 #2 Skrevet 26. mai 2009 Jeg sleit veldig med hjertbank frem til sikkert uke 18. Spesielt på kveldstid når jeg skulle slappe av, så var ikke hele dagen. Men var ikke like ille for meg som det virker som du har det. Bare veldig ubehagelig.
Tyren78-09+12 Skrevet 26. mai 2009 #3 Skrevet 26. mai 2009 Jeg også slet veldig med hjrtebank og høy puls i starten. Bedret seg litt nå, men fremdeles har jeg en del dobbeltslag/hopper over et slag.. Ubehagelig men ikke farlig sa legen til meg.
Ja9ta Skrevet 26. mai 2009 #4 Skrevet 26. mai 2009 Hei.. Vet akkurat hvordan du har det, jeg har også vert plaget med hjertebank mesteparten av dagen siden jeg vart gravid, og hadde det da jeg gikk gravid me min første(men ikke så mye som nå) Dette er helt ufarlig fikk jeg vite me legen min, men for sikkerhetsskyld tok de en EKG for å vere sikre.. Så du har ingenting å uroe deg for, den lille har d bra, er bare velddddig ubehagelig for mor(desverre) Men vist de kan hjelpe tar de av litt å litt til lenger du er på veg Jeg er nå selv i uke 28 å har de bare ett par ganger om dagen Så har jeg funne ut att de ikke funker å drikke noe når jeg får hjertebank for da blir de bare verre, ikke røyse meg for fort opp og ikke ligge for lenge å slappe av igangen, for da får jeg de.. Lykke til:))
Luftig med nr2 på vei*Høygrav* Skrevet 27. mai 2009 #5 Skrevet 27. mai 2009 Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke villet vente en hel måned om du er veldig bekymret, bedre å få det sjekket opp og få det ut av verden! (Og ikke minst ut av hodet, nok ting man skal måtte bekymre seg over .-)) Hadde skaffet meg time med en gang fastlegen ble frisk jeg :-)
lykkejinta Skrevet 27. mai 2009 #6 Skrevet 27. mai 2009 Å så godt å se at det er flere.. Jeg tror av og til at puls slagene mine skal gjøre at jeg eksploderer.Kjenner de så godt på ulike steder i kroppen. Spesielt når jeg skal slappe av kommer det, og slagene er nok raskere enn normalt flere ganger i løpet av en dag. Det er forferdelig plagsomt og gjør en bekymret, men har skjønt at det ikke er farlig... Vi får håpe det går over etter hvert!!
2 Hærligheter! Skrevet 27. mai 2009 #7 Skrevet 27. mai 2009 Jeg hadde åsså ekstermt mye hjertebank frem til ca uke 20.. Ble skikkelig stresset og fikk litt panikk Men var helt vanlig ifølge jordmor og lege... Hadde i tilegg høy puls en periode,tok en stoffskifte prøve for å være på den sikre siden-den var helt fin! Så dette er nok bare en av mange ting vi gravide skal "Igjennom";)
Kari Trestakk Skrevet 27. mai 2009 #8 Skrevet 27. mai 2009 Hei, jeg vet nøyaktig hvordan det er. Det er skikkelig plagsomt, men visstnok ikke farlig. Hos meg har hjertebank sammenheng med at jeg får blodtrykksfall. Hjertet kompenserer ved å øke pulsen, og da blir den ofte både hardere enn normalt og uregelmessig. Jeg er nå i uke 27, og har slitt med dette et par måneders tid. Legen kunne ikke gjøre stort annet enn å sjekke blodtrykket (som vanligvis er lavt men normalt), og så lenge det bare er plutselige blodtrykksfall jeg får, så blir det ikke utredet noe mer. Men jeg fikk beskjed om å drikke mye vann og spise lakris :-) Dersom det har sammenheng med blodtrykksfall hos deg så merker du det kanskje også på at du blir svimmel? Og kanskje tungpustet? Og i hvert fall ganske tappet for energi? Det er som sagt ikke farlig, men det er ubehagelig og kan medføre at man blir ekstra sliten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå