gerd Skrevet 26. mai 2009 #1 Skrevet 26. mai 2009 Jeg har en jobb med mamaperm til 8.juli - ulønnet perm fra det til 1. sept. Jeg har fått ny jobb og skal si opp den gamle fra 1.sept. Kan jeg da begynne i den nye jobben fra 1. august.? Det er samme arbeidsgiver....
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 26. mai 2009 #2 Skrevet 26. mai 2009 Du må si opp før hvis du har oppsigelsestid (slik at oppsigelsestiden er slutt til 1.sept). Men ja, sålenge du har ulønna permisjon kan du begynne 1 august =)
gerd Skrevet 26. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 26. mai 2009 Jeg sier opp slik at det passer med oppsigelsestid å slutte 1. sept. ja og jeg har permisjon da jeg tenker å begynne i den andre jobben i august.
mamman til to gutter Skrevet 26. mai 2009 #4 Skrevet 26. mai 2009 Hvis det er samme arbeidsgiver kan jeg ikke se at det er noe problem med oppsigelsestid, da er det vel vanlig at man bytter jobb uten å si opp? Hvis det likevel er et problem, så har du ikke lov å begynne i ny jobb mens du har ulønnet permisjon for å gå hjemme med barn i en annen jobb.
Gemini77 Skrevet 26. mai 2009 #5 Skrevet 26. mai 2009 Hva er poenget med å ta ut ulønnet permisjon frem til den 1. sep hvis du skal begynne å jobbe i den andre jobben fra 1. aug? Kan du ikke bare ta ulønnet frem til 1. aug da og begynne rett i den nye jobben etter permisjonen?
gerd Skrevet 26. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 26. mai 2009 Jeg har tre mnd oppsigelsestid fra 1. juni. Derfor. I tillegg visste jeg jo ikke at jeg fikk denne jobben - hadde jeg ikke fått den hadde jeg ønsket å ha fri hele sommeren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå