Gå til innhold

nesespray og cola/ kaffe.................

Anbefalte innlegg

Skrevet

har store problemer med mye tett nese, har hatt det hele livet, er operert men blir ikke bedre, derfor har jeg hele livet brukt mye nesespray.( saltvann hjelper ikke) nå begrenser jeg meg så mye som mulig. tar bare når jeg blir desperat:) noen som vet om det er skadelig og hvordan skadelig? på pakken står det at det ikke er det ved anbefalt dose, men jeg tar jo litt mer enn det? noen som vet?

ang cola/ kaffe- hva er det som gjør at man ikke bør få i seg for mye koffein?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har brukt nesespray i 8 mnd termin om 4 uker alt er fint med ungen min.

Skrevet

Jeg har brukt nesespray i begge mine forrige svangerskap, men begrenset det til natterstid så jeg fikk sove ordentlig. Fikk det rådet fra jordmor og lege også. Det er ikke påvist at nesespray er skadelig for foster, men man skal jo generelt være forsiktig med medisiner i sv.skap.

Jeg leste ny informasjon nå hvor det at man skal være forsiktig med kaffe og koffein pga spontanabortfare nå regnes som en myte. Koffein er jo et sentralstimulerende middel så det vil jo ha en effekt på foster. Men et par kopper kaffe om dagen tror jeg ikke er skadelig. Har gjort det i 2 svskap og det har da gått greit.....

Skrevet

Jeg har brukt både nesespray og drukket pepsi max og har to flotte barn som ikke har tatt skade av det. Er gravid med nr tre nå, og er mye tett, så jeg bruker nesespray. Blir helt desperat uten.

Skrevet

JEg har også måtte bruke mye nesespray både dette og forrige svangerskap! Zymelin er den som er best å bruke og den åpner bedre! :-) Når det gjelder cola og kaffe der drikker jeg så mye jeg føler for! hehe Klarer kanskje en halv kopp kaffe om dagen og rundt 2 glass cola om kvelden synes jeg er godt... ;-) Ellers drikker jeg mye vann og melk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...