Under den hvite bro Skrevet 26. mai 2009 #1 Skrevet 26. mai 2009 Forrige uke fikk jeg litt småpanikk. Vi solgte huset for 3 uker siden og flyttet hver til oss og først fra 1 mai har barna følt på hverdagen slik den vil bli: at mamma og pappa ikke er sammen. Siden barna er små har de vanskeligheter med dette akkurat nå. Og spør ofte hvorfor de ikk efår være hos meg eller han mer og hvorfor vi ikke er sammen etc. Har jo forferdelig vondt i meg pga dette men vet jo at det er det beste for alle.... SÅ har eksen min funnet seg ei jente og hun skulle komme på besøk til han i en uke barna var der...og jeg kjente jeg fikk angst. Jeg synes det var litt tidlig og prøvde uten å diskutere noe mer rundt dette forklare at et nytt forhold burde starte i barnefrie uker. SÅ gradvis bygges opp og til sist introdusere ny partner til barna. er det dumt av meg at jeg som mamma vil være med på å forberede barna mine på dette? fortelle om den nye dama og snakke om hvordan hun er og at ting kommer til å bli gøy, koselig etc. For en ny "mamma" vet jeg jo at det en gang kommer til å komme.... og jeg kommer jo antageligvis til å møte en ny.... Hvordan har dere andre gjort dette? Hva skal barna få lov å si? regner med at barna etter en stund også vil kalle noen mamma??? herregud mange spørsmål her men jeg må prøve å finne ut av dette UTEN å virkel sjalu eller noe... daten med barna mine ble det ikke noe av i forrige uke men en dag kommer jo dagen... huff litt frustrert her om hvordan man burde løse alt dette.... noen med tips??
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 26. mai 2009 #2 Skrevet 26. mai 2009 du kan jo snakke med barnefar om dere skal "sammarbeide" om dette med og introdusere nye kjærester. at han sier fra til deg og motsatt og fortelle hvorfor du vil ha det sånn. men når alt kommer til alt så får du gjort svært lite om han vil intrudusere nye flørter hele tiden. de kommer nok ikke til å kalde stemor for mamma, det ville jo vært litt rart. sønnen min har gjort det men det er fordi stemor har egene/felles barn som kalder henne mamma og han var jo så liten at han ikke forsto forskjell. dere får ta en dag av gangen! det meste går bedre en man tror
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå