Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #1 Skrevet 26. mai 2009 Venninna mi har fått sitt første barn og ammer. Men hun eier ikke ammeskikk, viss det er noe som heter det? Når hun skal amme så tar hun fram puppen en stund før hun i det hele tatt legger ungen til brystet. Og etter hun har ammet sitter hun bare rett å slett med puppen ute av genseren, ofte i 10, 15 minutter. Hun sier det er best at puppen luft tørker. Jeg synes det er så flaut og rart når hun f.eks var på besøk hos mamma og pappa her om dagen og de hadde tilogmed noen venner der. Da bare satt hun ved bordet med puppen ute, selv om ungen for lengst hadde sovna i fanget. Og det samme gjorde hun på restaurant her om dagen. Jeg ammer selv, også offentlig, men er det ikke vanlig folkeskikk å være litt diskret? Man sitter da ikke med puppen ute på restaurant, når man IKKE ammer. Da mener jeg hele puppen med brystvorte og det hele altså, noen ganger begge puppene. Har spurt henne om ikke det er litt spesielt, men hun fnyser å sier at det driter hun i, puppen SKAL lufttørkes. Hmm...hva synes dere? Må bare legge til at jeg ikke synes amming er ekkelt, og at jeg som sagt ammer selv
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #3 Skrevet 26. mai 2009 Har vansklig for å tro at dette er sant. Hun høres meget spesiell ut.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #4 Skrevet 26. mai 2009 Vet du, jeg tror nok jeg bare ville sagt til henne at hun får oppføre seg som folk å ta på seg genseren på restaurant. Sånn oppførsel er jo pinlig for de rundt henne og henne selv. Jeg tror mange kvinner blir litt aseksuelle etter å ha født et barn, i ammeperioden. De ser kun på kroppen sin som et verktøy, å glemmer at folk rundt henne fortsatt ser på henne som kvinne. Hun er nok litt i ammetåka:-)
Gjest Skrevet 26. mai 2009 #5 Skrevet 26. mai 2009 Når jeg leser enkelte innlegg her på forumet så kommer ikke dette som noe sjokk. Flere mødre som mener at total blotting av bryster både på gaten, restaurant, kirken og generelt er helt greit. Lufttørking må de jo også få lov til.... Mange som skriver at dersom ikke folk tåler å se puppene deres på restaurant så får de holde seg hjemme. Og så kommer de opp med WHO sine anbefalinger og brudd på menneskerettighetene. Som om det står nedfelt at å nekte puppetørking er brudd på dette ... Selvsagt skal man få amme hvor og når man vil. Men jeg skjønner bare ikke hvorfor dette ikke kan gjøres diskret. Alle bør ta gjensidig hensyn til hverandre mener nå jeg da!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #6 Skrevet 26. mai 2009 enig med hun over:) får ikke akk. matlyst om ei hadde vrengt fram patten i nærheten av meg på resturant ol.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #7 Skrevet 26. mai 2009 Herregud, jeg har ALDRI sett noen som sitter med puppen hengende ut, men hadde ikke nølt med å be dem dra på seg genseren. En ting er at litt hud kommer til syne mens man ammer, men å simpelten sitte med puppen på tørk etterpå er jo brudd på normal folkeskikk. Jeg er ikke gammeldags eller sær, men synes folk bør oppføre seg som folk, ikke som dyr.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #8 Skrevet 26. mai 2009 synes også amming er helt greit offentlig og gjør det selv, men å henge og slenge med brystene overalt er helt teit! Da kan man vennligst gå å lufttørke sine private deler andre steder! Spør venninnen din om hun synes det er greit å sitte med puppene ute når man ikke har melk i dem. Pupper er jo pupper!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #9 Skrevet 26. mai 2009 Haha! Går det an? Noen er jo meir frigjorte enn andre, men... Nei, be venninnen din prioritere lufttørking når hun er hjemme og heller ty til andre metoder i offentligheten.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #10 Skrevet 26. mai 2009 Det høres jo ekstremt ut! Hadde nok bedt venninna mi dra inn puppen igjen. Selv synes jeg folk selv må bestemme om de vil amme offentlig eller ei, selv kommer jeg nok ikke til å amme offentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå