Gå til innhold

Dere med barn i kommunal barnehage...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg finner ikke regelverket for barnehagen barna går i så jeg lurer på om noen kan hjelpe med å fortelle hvordan det fungerer i din bhg.

Hvis en ikke har betalt regningene de siste 2 mnd, kan man da bli oppsagt på dagen når man har fått 2. purring på den ene og 1.purring på den andre? Eller har man rett på en advarsel og sjanse til å betale alt man skylder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får et brev med advarsel om oppsigelse av bhg plass. Du får en frist å betale innen, tror det er 14 dager. Du blir ikke oppsagt på dagen nei :)

Skrevet

Har ikke barn i barnehage, men etter å ha sett luksusfellen på tv3 har jo noen skylt barnehagene over 20 000 uten at de har mista plassen...

Skrevet

Vi har blitt innkalt til møte med barnehagen og er redd for at de vil si opp plassen til barna. Vi har hatt en veldig vanskelig tid i noen måneder nå, men vet at alt ordner seg når skattepengene og feriepengene kommer.

Vet ikke hva jeg hadde gjort hvis plassene skulle bli sagt opp på dagen. Vi trenger kun 10 dager til så vil alt være betalt.

Får håpe vi bare får en advarsel da.

Tusen takk for svar, slapper litt mer av nå.

Skrevet

etter det jeg vet,så har ikke selve barnehagen og de som jobber der noe med penger å gjøre,det er det kommunen som har,har dere problemer,ring til kommunekassa,som du får regning i fra,og fortell hvordan dere sliter,og da får dere sikkert en nedbetalingsplan,eller en utsettelse til dere får inn penger.

Skrevet

De inkaller ikke for et personlig møte sånn. Barnehagen blåser i slikt. De sender et brev til bydelen, så sender bydelen ut sånne brev. Men du mister ikke plassen din selvom du ikke har betalt for 2 mnd altså. Skal litt mere til enn det.

Skrevet

Jeg TROR heller ikke at bhg innkaller til et personlig møte og sier dere mister plassen.De som jobber i bhg har vel ikke noe med innbetalingen og gjøre.Det betales jo til kommunen,og det er de som sender ut giroer hver mnd.

Så må dere få en advarsel før dere eventuelt skulle miste plassen.

Det ordner seg nok!

Skrevet

Hmm, lurer på hva det kan gjelde da? Fikk ikke vite på telefonen hva det gjaldt og fikk vite at styrer skulle være med...går og gruer meg til i morgen nå. Er skikkelig bekymret for jeg aner ikke hva annet det kan gjelde.

Skrevet

Kan jo gjelde hva som helst. Foreldresamtale f.eks? kan nesten garantere at møtet ikke gjelder oppholdsbetaling. Det er ikke slik de gjør det

Skrevet

Er ikke så lenge siden vi var på foreldresamtale...huff...nå grubler jeg for mye her....

Skrevet

Ja det gjør du :) Gi oss beskjed i morgen hva det var da =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...