Gå til innhold

Bør jeg kutte natt-bleia kanskje??

Anbefalte innlegg

Skrevet

han er snart 4 år, er tørr så godt som hele tiden, bleia er kanskje våt 2 ganger i mnd...

Men er så redd for dyne og madrass bare!

Hadde dere fjerne bleie nå siden han er såpass tørr? Bruker ikke noe på dagtid... Både bæsjer og tisser fint på do.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykke til.

Jenten min er 3, 5 år og ikke klar for slutting om natten

Skrevet

Dyne og madrass klan du faktisk beskytte eller kjøpe nytt om det skjer uhell....

Skrevet

Da hadde jeg kjøpt et tisselaken og prøvd uten! Lykke til! =)

Skrevet

Jeg hadde sluttet med natt bleien ja.

Om det skulle skje uhell så går det an å sikre madrassen med tisselaken og dynen kan vaskes :)

En liten periode (de første dagene) tok vi gutten opp på do når vi la oss for sikkerhets skyld,- mest for guttens skyld slik han ikke skulle føle det ekkelt om han skulle ha uhell.

Skrevet

Bare kutt den ut:-)

Her hadde vi nattbleie på Storebror noen mnd etter at han var tørr på dagen, fordi vi trodde han tisset om natten. Det gjorde han ikke, men når han våknet så hadde han jo bleie på seg, og da var det bare å la strålen stå.

Knerten sluttet med bleie i februar, og da sluttet vi med nattbleie samtidig. Har ikke hatt uhell.

Legg på tisselaken for sikkerhetskyld, han trenger virkelig ikke nattbleie hvis han er våt to ganger i mnd. Husk at det siste du gjør før han legger seg er å sette han på do.

Lykke til.

Skrevet

Bare å kutte ut! :) Bare å kjøpe tisselaken å ha under lakenet og et ekstra laken det.

Du må IKKE finne på å ta han opp på do etter at han har sovnet!! Det tror jeg er et av de rareste rådene jeg har hørt om her inne... Da "venner" hjernen hans seg til at det er en grei tid å gå på do på, og det blir jo feil! Når han først sover skal han sove, og det holder å tisse før han legger seg og når han står opp.

Soffen vår sluttet med nattbleie en god stund før hun fylte 3, etter eget ønske. Vi hadde fryktet noen våte morgener, men hun har ikke hatt ETT uhell. Det går ofte bedre enn man frykter :) Lykke til!

Skrevet

Enig med Dulosten, ikke ta han opp etter han har sovnet for å gå på do. Snakk om ris til egen bak:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...