Gå til innhold

HJELPES.....noen med råd ang. bleiebytte?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa vår har nå begynt å nekte å ligge stille under bleiebytte...*grøss*

Tissebleier er jo ikke så ille men når de stoore bleiene kommer så er det no styr.

Det jeg gjør nå er å stelle henne i dusjen og tørke det værste med toalettpapir over doen. Noen med bedre råd?

Lønner det seg å ta opp kampen eller er det bedre å da gjøre det på den måten som jeg gjør?

Bruker ikke trusebleier, anbefales det i slike perioder?

hjelpes....håper noen med gode råd:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God underholdning!

Av og til greit - av og til en unge som vrenger seg rundt.

For tiden er det å ta av og på lokket på nesesugeren en hit.

Det samme er det å tulle og tøyse og synge.

Sammen med å legge ny bleie under før man tar av den gamle og et grepa tak rundt begge ankler mens man vasker så går det som regel greit!

Skrevet

hehe ja underholdene er det jo, hun synger og styrer og er smørblid. Så lenge hun ikke ligger på ryggen;)

Skrevet

Vi skifter stort sett stående (bruker Up and Go), men er det ordentlig grisete bleie legger vi på rygg. Da får småen en bok eller noe annet å pusle med. Funker her ihvertfall.

Skrevet

hehe jeg klarer ikke å lure henne lenger, desverre...

får vel bare være tålmodig og ha dusjen i nærheten:)

Takk for svar:)

• 2 uker senere...
Skrevet

her er det helt umulig å skifte bleie når han ligger, vrir seg over med engang han blir lagt på ryggen, og griser rundt med bæsjen..har gitt opp, og putter han i dusjen hver gang han har bæsja, også bruker jeg bare up and go.tilogmed det er vanskelig å få på for han nekter å sitte på fanget også..veldig aktiv krabat...må løpe ettter han med bleia..:)

så her blir det nok aldri noe annet enn up and go:)

lykke til

Skrevet

Man må velge hvilke kamper man synes det er verd å kjempe, og jeg har valgt bleieskiftkampen. I perioder har det vært veldig upopulært å ligge på ryggen, men hun har ikke hatt noe valg, og etter ikke altfor lang tid innfinner hun seg med det. Men du må jo bestemme om du synes det er verd å ha sånne perioder eller om du synes det er greit med andre løsninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...