Gå til innhold

Tror jeg skal begynne i 3 klasse igjen :) hehe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff er nesten flau her jeg sitter, huff så mye man glemmer når man ikke har gått på skolen på mange år.

Her sitter jeg da og klarer ikke regnestykkene til jenta mi i 3 klasse engang hehe ler, men når jeg spør gubben min eller mormora demmes eller besteforeldra så vet ikke dem heller hehe. Godt det ikke bare er meg som glemmer, rart alt man ikke bruker glemmer man veldig fort.

Men det var bare å få en oppfriskning på hvordan man setter opp regnestykker og hvordan regne dem ut fra frøkna hennes så kunne jeg det igjen hehe, hun bare lo og smila til meg ;) Men de lærer jo alt så tidlig nå, de har jo drevet og pugget + lært gangetabellen nå allerede i 3 klasse :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe hørtes ut som her i gården. Nå går bare min i første klasse, men enda der var det ting som vi lærte annerledes når vi gikk på skolen. Og ikke lett når han gjør feil, og jeg prøver og rette opp i dette og han forteller at det er slik de lærer det nå på skolen, og at var ikke det før, men læreren har sagt han skal gjøre det slik..

Gruer meg til å sette opp likninger og slikt igjen. Tror ikke jeg husker det helt enkleste en gang.. sukk..

Skrevet

Ja det er sant, ungene skriver jo ikke likt engang. Synes ikke det er så lenge siden jeg gikk på skolen, 1 og 7 tall for eks skriver jeg helt forskjellig fra ungene. Dem skriver 1 tallet bare som en rett strek mens jeg har på den lille bøyen foran og jeg setter en strek midt over syv tallet mens det får ikke ungene gjøre hehe. Jeg kan ikke løkkeskrift så nå er det jentungen som lærer meg det, vi hadde bare stadskrift vi hehe. Jammen mye som blir forandra, jenta mi i 3 klasse har både skolekjøkken og forming,Det der var jo ting vi begynte med i 5 klasse hehe. Matte er det værste hehe det var ikke jeg noe flink til, men godt jeg bare kan spørre frøkna hennes hehe :) Når man får vist det så husker man det fort igjen, heldigvis men må si jeg gruer meg til dem begynner med brøk og regning med x og y hehe

Skrevet

Har glemt altfor mye, men tror det kommer fort tilbake når gutten får det på skolen etterhvert. Blir vanskelig å forklare umotiverte barn hvorfor de skal lære visse ting hvis man ikke kan vise til at det betyr noe i den virkelige verden. Med hjelpemidler overalt blir det enda vanskeligere.

Må si jeg reagerer når dem som jobber i butikk ikke kan gjøre enkle regnestykker slik at man f.eks kan ta ut 150,- kroner ekstra når man skal betale varene. Da har de vel ikke så mye bak kassaapparatet å gjøre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...