Gå til innhold

Gravidbilbelte -når starte å bruke det igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker ikke fra sist, men det ligger jo å boden å venter... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenkte også på det!!! Lurer på om jeg begynte i uke 12 sist gang?!?! Husker ikke helt!! :-)

Skrevet

Fra 2. mnd sies d=) Eg har kjøpt, men kommer nok ikkje til å bruke det før 3. mnd når folk veit eg er gravid..

Skrevet

I følge en artikkel jeg nettopp leste her inne "sikkerhet for det ufødte barn", bør man starte med en gang: "Det anbefales at et spesialbelte for gravide benyttes allerede fra den dagen du oppdager at du er gravid."

Jeg driver fortiden og sniker det av og på når jeg parkerer utenfor jobb :)

Skrevet

Det får jeg begynne å bruke når graviditeten er offisiell.. De største ungene vet jo hva det er, så om jeg begynner å bruke det nå, ja så er alle informert. Ønsker ikke si noe før etter 3 mdr..

Skrevet

Du kan vel begynne å bruke det når du vil, når vanlig belte begynner å føles ubehagelig.

Det er jo for komforten sin skyld, det er ikke påvist at det er sikrere å bruke det. ;)

Skrevet

Er gravid for første gang, har aldrig hørt om dette før. Hvor kan jeg kjøpe det, hva koster det og hvordan monterer man det i bilen?

Skrevet

Du får kjøpt det på babyutstyr butikker, når jeg kjøpte det kostet det 3-400 kroner, men det er over tre år siden:)

Det er som en pute du sitter på som festes på det vanlige bilbeltet med en borrelås (syns jeg å huske?) Dette gjør at beltet blir dradd under magen, og bort fra magen i tilfelle kollisjon. Skjønner du hva jeg mener nå? Er ikke kjempe god på å forklare merker jeg:)

Skrevet

Takk, fant info om det på Trygg Trafikk. :)

Skrevet

Ifølge Trygg Trafikk kan du begynne med det når du føler at det vanlige blir ukomfortabelt, for det har visst ingen ting å si for sikkerheten å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...