Gå til innhold

opp 11 kilo på 24 uker.... gøy!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært hos jordmord idag, alt var strålende, men vekten ble jeg lettere sjokert over, herregud, er det mulig. Var treningsnarkoman og veldig nøye med maten før graviditeten, men pga dårlig form har det blitt den maten som jg føler for, og minimalt med trening...

uff flere her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjenner til den der ja. Mitt problem er ikke antall kg, mer hvor blubbete jeg har blitt av ikke å trene. Men man får ta igjen trening og bli superfit igjen etterpå ;-)

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Jeg er vel litt fæl nå, men må si meg litt letta over å se andre i samme situasjon her....Det er så mange av innleggene her inne hvor damene får hetta over å ha lagt på seg o.4 gram i uke 36:). Har lagt på meg 10 kilo og er i uke21. jippi..hehe

Skrevet

Ja herregud, hadde aldri forestilt meg at jeg skulle bli sånn.uff uff, men formen var helt super ellers da he he, den lille vokser som den skal he he, den får vel nok mat kan jeg tenke meg.

Heldigvis en samboer som er sååååå stolt, og syns jeg er så fin og struttete. Trøster meg med at det ligger sikkert 1 kilo i hver pupp også haha.

Nå tusler jeg meg en tur på elixia å løfter litt jern, prøve å få orden på den dvaske kroppen:)

Skrevet

Jaaaaa! Og godt å høre at det er flere av oss. Huff, føler meg ikke akkurat super-fresh. Men får ta det igjen senere......, og det er jo for et godt formål.

Skrevet

Jeg er i samme situasjon, gått opp litt mer enn jeg hadde trodd. Men jenter - la oss ikke få det til å føle oss noe dårligere, man skal bli litt rundere i kantene når man bærer på et barn, og jeg er sikker på at dere alle sammen er helt nydelige! Så bær kiloene med stolthet, vi kommer tidsnok til å savne den gravide kroppen vår :)

Skrevet

blir også stresset av alle disse med sine 3 kg osv, som fortsatt passer buksene sine i uke 20 he he, men men, sant jenter, vi får fortsette og stråle med kiloene våre, og nyte livet....

Skrevet

leste en plass at vekstøkningen var størst mellom uke 17 og 24 etc. så da er du hvertfall over den største vektøkningen:) og hvis du var i så god form og sikkert ikke en kilo for mye så trengte du og babyen sikkert de 11 kiloene;)

Skrevet

Joda, håper det stagnerer litt fremover, hvis ikke kan det bli et stygt tall tilslutt he he.

Aldri vært mager, men trent. Veide ca 60-62, så kiloene er ikke helt nødvendige tror jeg, verken for min eller babyen sin del.... men egentlig så tenker jeg litt... la oss kose oss litt nå som vi har "lov" nok stress og slankepress blandt kvinner ellers i livet jenter:)

Skrevet

var veldig skremt i starten og tanken på å legge på seg en haug med kilo skremte meg. men mange jeg har snakket med har lagt på seg ca 12-18 kilo og ikke hatt problemer med å bli kvitt disse kiloene. det er travelt å ha små barn. Så vi trenger nok ikke bekymre oss.

Skrevet

Jeg hadde lagt på meg 9 kilo i uke 24. Litt drøyt kanskje, men stresser ikke så veldig, satser på å amme de av meg ;)

Skrevet

Takk for denne tråden! Jeg begynte virkelig å føle meg unormal med alle disse jentene som nesten ikke har lagt på seg! Jeg hadde store ambisjoner om å spise supersunt før jeg ble gravid, men kvalmen og uvelheten gjør jo at man (jeg ihvertfall) spiser litt mer enn jeg burde og også litt mer usunt, og i tillegg har jeg ikke hatt overskudd til å trene.

Har lagt på meg kanskje 6-7 kg og er i uke 15 ;o)

men men... det jeg gleder meg til, er at magen blir litt større og rundere. foreløpig ser det jo mest ut som jeg har lagt på meg, ikke som jeg er gravid. Håper det skjer snart ;)

Skrevet

Hei. Så huggelig med mange innlegg, så føler man seg ikke så alene. Jeg hadde gått opp ca 5 kg i uke 14, å nå ihvertfall over 5 til. Men samme med meg som med deg, i begynnelsen var kvalmen ille, som gjorde at jeg måtte spise jevnt, bull trening, lå vel 2 mnd på sofaen, ble kvalm av å henge opp en klesvask, ikke så kvalm lenger, men må spise regelmessig, å ikke like sunn som før.

Men vet dere hva jormor sa til meg:) en liten trøst he he.

Mange som legger på seg lite, kan være jenter som før har levd usunt, og legger om livsstilen helt pga graviditet...

Mens jeg er motsatt nesten, men tenker 80 år mot sunn livstil, og 9 mnd dårlig... ja ja det unner jeg meg, så lenge nurket er i toppform:)

( he he man må fokusere på det positive her)

Skrevet

Det synes jeg var et veldig godt poeng septbaby09 ;) den skal jeg ta med meg!

En annen ting er jo at jeg har blitt så mye mer sulten i det siste. MÅ ha mat stadig vekk liksom. når jeg først spiser, så blir jeg fort mett også da. men som sagt, MÅ ha noe...

Ja ja. vi får jo tenke på at vi faktisk ruger på små mennesker. så kanskje ikke så rart at kroppen går litt berserk ;)

Skrevet

Jeg la på meg kjempefort de første ukene, men de siste fire har jeg "bare" lagt på meg 2 kg :)

Jeg er i uke 27 og har tilsammen lagt på meg 11 kg. Håper det roer seg litt nå :)

Skrevet

jammen er vi flere....jeg har selv gått opp 11 kilo og termin i september. men med kvalme og dårlig form er det viktigere å gjøre det beste ut av det..og i min situasjon var det å spise ofte og det som ikke gjorde meg kvalm..man får prøve å bevege seg det man måtte orke og så forsvinner de kiloene raskt etter fødsel om man jobber litt for det:-)

Skrevet

uke 27 og 12 kg..og flere skal det vel bli..men stresser ikke så forferdelig, fikk av meg kgene med litt trening og riktig kosthold sist og, så skal få det til denne gangen også;) Men stresser ikke med det før jeg har ammet noen måneder:)

Skrevet

Jeg har også lagt på meg omtrent 12 kg. Er i uke 27. I forrige svangerskap la jeg på meg over 25 kg, så jeg hadde egentlig bestemt meg for at SÅ mye skulle jeg aldri veie igjen. Men nå sitter jeg her og eser ut igjen :-)

Men en trøst til alle oss som legger på oss mye er at det som regel går bort ganske lett likevel. Da sønnen min var omtrent et år veide jeg 5 kg mindre enn da jeg ble gravid. Og jeg hverken trente eller slanket meg. Dvs. det ble jo mange turer med vogna, da... Og matlysten avtok betraktelig når jeg hadde den lille å konsentrere meg om.

Så ingen grunn til panikk, jenter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...