~nr. 2 i magen Skrevet 26. mai 2009 #1 Skrevet 26. mai 2009 Hun sier jeg må finne et mønster så hun vet hva hun skal strikke. Men jeg vet ikke hva :-S noen gode forslag over praktiske strikkeplagg? Jeg vil ikke ha pentøy, heller noe anvendelig man kan bruke til hverdags..
Gjest Skrevet 26. mai 2009 #2 Skrevet 26. mai 2009 Hva med ei offwhite strikkejakke,det har jeg fått til begge mine og synes det er kjempegreit å ta på de når de ligger i vogna:) Men den må ikke være for tykk,da blir det bare klumpete..
Birk blir bror! Skrevet 26. mai 2009 #3 Skrevet 26. mai 2009 sokker/sko er praktisk, de små er ofte kalde på beina... Jeg fikk også en sparkedress med jakke og lue til min første, denne brukte vi ofte hvis vi skulle ut og kjøre bil eller trille tur... Noe tynt og lett i babyull/garn..
~nr. 2 i magen Skrevet 26. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 26. mai 2009 Smart:) synes det er litt vanskelig og, i og med at vi ikke vet kjønn.. så man må liksom finne noe som passer begge kjønn.. tenkte sånn sparkedress med føtter i hvitt kanskje.. det er jo så mye fint å velge mellom!
~nr. 2 i magen Skrevet 26. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 26. mai 2009 Smart:) synes det er litt vanskelig og, i og med at vi ikke vet kjønn.. så man må liksom finne noe som passer begge kjønn.. tenkte sånn sparkedress med føtter i hvitt kanskje.. det er jo så mye fint å velge mellom!
Birk blir bror! Skrevet 26. mai 2009 #6 Skrevet 26. mai 2009 Bare en ting du må huske med strikke tøy til den minste... Bruk litt ekstra med skyllemiddel når du skal vaske det, slik holder det seg mykt og tøyelig... Du finner helt sikket noen søte plagg du kunne ønske deg :-) hvit og beige er jo trygge farger... Bruke nor blått eller rosa til... En sikker hitt :-)
Lalinja Skrevet 26. mai 2009 #7 Skrevet 26. mai 2009 Jeg må bare si at du IKKE må bruke skyllemiddel hvis du får et strikkesett i babyull (lanett eller lignende) Da ødelegger du det. Men hvis det er bomull går det nok finfint.
Gumman :-) Skrevet 26. mai 2009 #8 Skrevet 26. mai 2009 Min mor har et hefte med mange kjente mønstre i babyversjon: mariusgenser med knapping i halsen, mange ulike lusekofter o.l. disse synes jeg er kjempefine og skal nok bestille noe når jeg bare kommer så langt som å fortelle henne at jeg er gravid. Nevøen min ha rfått lusekofte, og brukt den masse!
Uglebusk Skrevet 26. mai 2009 #9 Skrevet 26. mai 2009 Hei HI Så du ville ha strikke oppskrifter.... gå inn på www.nostebarn.no der finner du mange fine:-)
magica og lille tryll ♡ Skrevet 27. mai 2009 #10 Skrevet 27. mai 2009 Hva med heldress i tynn babyull? Jeg får nemlig det av en tante og den blir kjempefin! ) En slags kjøredress om du vil. Med knappestolpe... tror det blir knapper i skrittet også.
magica og lille tryll ♡ Skrevet 27. mai 2009 #11 Skrevet 27. mai 2009 ...også er det mange fine oppskrifter på www.garnstudio.com. Og de er gratis )
Yo&La+spire Skrevet 27. mai 2009 #12 Skrevet 27. mai 2009 Eg holder på med denne http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b16&d_id=15〈=no Kjempepraktisk med heldresser, for de holder seg på plass;)
Kari K. med to søte små Skrevet 27. mai 2009 #13 Skrevet 27. mai 2009 http://www.garnstudio.com/lang/no/kategori_oversikt.php Drops designs har mange fine oppskrifter:) Både mamma og svigermor driver å strikker på oppskrifter fra denne siden.
Kari K. med to søte små Skrevet 27. mai 2009 #14 Skrevet 27. mai 2009 Hva med et vognteppe? Et personlig teppe:) I ull. Fint til å ha inne, i vogna osv.
EllaBella, bølla & minifrosken Skrevet 27. mai 2009 #15 Skrevet 27. mai 2009 Babypledd! Vi brukte vårt daglig de første 6 mnd, helt fantastisk. Vårt er strikket i en beige ull/silkeblanding, varmt og lunt og svalt på en gang. Elsker det, og ønsker oss et nytt nå til Minifrosken. Bølla sleit ut sitt og bruker det nå til bamseteppe :-)
~nr. 2 i magen Skrevet 27. mai 2009 Forfatter #16 Skrevet 27. mai 2009 Tusen takk for mange gode tips <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå