Gå til innhold

Kan syklusene bli "krøllete" etter pergo??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig ser det ut til at jeg får tr. Jeg er så glad! hadde IKM 15. april så det var vel egentlig på tide.. Jeg gikk på pergo i januar og etter det har kun en syklus kommet til tiden. Nå har som sagt gått siden midten på mars uten tr.. Kan jeg håpe på at syklusene stabiliserer seg eller bør det utredes. Må også legge til at jeg sluttet på p piller i september, og fikk først tr når jeg begynte på provera i januar.

Det jeg vil frem til, er om det kan gjøre de neste syklusene etter dette ustabile og at den stabiliserer seg etter en liten stund. Jeg som hadde så stabile sykluser før jeg begynte på p piller. *sukk*

Tør ikke pøse på med enda mer hormoner. er så redd at det skal klusse til enda mer.

Noen med erfaringer??

Blir kjempe glad for svar! =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg har ikkje erfaring med pergo, men har og lite lyst å tilføre kroppen hormoner hvis eg kan unngå det. Tenkte eg ska prøve akupunktur og homopat..og litt kjerringråd..hehe.. Hadde eg visst kor mye p-pillene kom te klusse te kroppen hadde eg aldri begynt på det! Så..neste gang eg trenge prev, så blir det p-ring tror eg!

Skrevet

Nei, det er ikke noe jeg gjør nå med det første igjen. Har en følelse av at det er pergo som har ødelagt litt for meg.. Har tenkt på akupunktur jeg også, men har liksom ikke kommet så langt at jeg har bestilt time ennå.

Håper bare så veldig at syklusene mine kan stabilisere seg snart. Vet det er mange andre her som har prøvd lengre enn oss, men syns det begynner å bli en good stund siden jeg sluttet på p pillene, 8 laange mnd nå.. Tror rett og slett hormoner bare forstyrrer den naturlige funksjonen i kroppen jeg. Og jeg trodde virkelig at tr skulle komme igang før, siden jeg hadde stabile sykluser før jeg begynte på p piller.

Sluttet du på p piller for 7 mnd siden eller?? siden det står 7 pp i nicket? :) Heller ikke fått igjen tilmærmet normale sykluser??

Skrevet

For å sei det sånn...eg har fått påvist el på hjemmetester. 1 el testeperiode, spotta 1 uke etter el og fikk aldri mensen. nr 2 (som da blei ein måned etter det igjen siden eg venta på ein skikkelig mens før eg forventa el igjen!) 2 gang...4 uker fra pos el test te mensen..ca..mellom 3 og 4... Denne pp'en kjente eg fysisk at el va. vondt stikking, tapp, utflod pluss to dråper blod. Og det va 3 uker siden..så...kanskje det e lutealfasene mine som e defekte?! Nei eg vett ikkje eg.. Men pilla fôr i november. Så første skikkelige mens etterpå va 12 desember (kom blødninger tidligere men det va jo bare sånn...restepillemens..32 dager før) 32 dager ettepå fekk eg mens igjen..så eg trodde jo alt va fryd og gammen!!

Så...full galskap..hehe. Føle eg ikkje kan kalle meg prøver heller når det står på sånn.

Skrevet

hehe, veldig godt å kunne skrive med andre som har det på samme måte da! Føler meg ikke så alene da. Jeg var på UL i desember og da viste det seg at jeg hadde mange små cyster, men vet ikke om de er der lengre.. for gynekologen ville ikke si at det var PCO. Siden de var så små også. Så jeg håper jo indelig at de er borte, men siden jeg har så uendelige sykluser lover jo ikke det bra.. Håper bare at det er en kombinasjon av slutt på p piller og pergo som klusser litt for øyeblikket. Har jo hørt at mange kan slite med syklusene over et år etter de sluttet med piller. Bare det "kun" er det.

Jeg har aldri testet for EL, bare gr. tester her.. Og alle har vært tydelige negative hver eneste gang. Orker ikke el tester jeg. Vet jeg blir heelt opphengt hvis jeg begynner med det.. hehe..

Av en merkelig grunn får jeg sånne sinnsyke forhåpninger hver gang tr kommer... Vil ikke bli skuffet denne gangen! Er det ikke om våren man lettere blir befruktet da? hehe ;)

Skrevet

Tror eg ska begynne å tempe faktisk..om ikkje aent så får eg vita når mensen e på vei! Føle en får litt bedre oversikt.... Og det e jo ikkje no stress sånn sett..en får jo ikkje veta det før el allerede e i gang eller akkurat har vært..hehe.. og sleppe å vær redd for en teste te feil tid og bla bla bla....må bare finne et termometer som e bra..hehe.. Det e enkelt når en ikkje har peiling!

Men jo..dei seie at våren e når en e mest fruktbar :P Meen...e kje det sommer nå snart da?!?!?! Haha!! Satse på me bare trengte litt mere tid å få varme i kroppen...høhø..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...