Gå til innhold

dere som del-ammer


Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor ofte gir dere mme,og hvor mye?

har ei datter på 19 dager. hun sovner bed puppen hele døgnet. er urolig og sulten hele dagen. romling i magen,det må da være sult da...?

skal jeg gi litt (10-15 ml) etter hver amming eller?

 

til n¨har hum fått ca 20 ml på formiddagen oh etterm/kveld..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hør med helsesøster.

Er vanskelig for meg å si noe bare her..

Skrevet

Sånn har det vært med mine barn også, så de får litt MME i tillegg. Minsten er bare 6 dager, får MME 2 - 3 ganger om dagen etter amming. Formiddag, middag kveld ca. På natta og fram til ca 12 om dagen etter klarer vi oss med puppen. Han får ca 30 ml etter amming (langvarig amming), så det ser ut som om sånn er det bare med mine barn og min produksjon..Får han ikke disse skvettene er han bare urolig og gaper etter mat stakkars. Med forrige mann gjorde jeg det på samme måte, tror etterhvert han fikk MME bare to ganger om dagen. Når han var 4 mnd byttet vi ut tillegget med grøt, ammet til 15 mnd. Så selvom det ikke er nok melk kan det fungerer greit allikevel - er veldig god å ha til kosing puppen i hvertfall!

Skrevet

Hvis hun da er fornøyd med det lille tillegget du gir henne, og hun legger fint på seg så synes jeg du skal fortsette med det.

 

En på 19 dager er helt vanligvis sultne konstant i våken tilstand så det er ikke noe unormalt det. Men hvis hun ikke legger nok på seg av kun amming må det nok noe tillegg til...

Skrevet

jeg kutta tillegget i 2 dager,da gikk hun ned i vekt. så må gi henne mme.

 

greit å høre erfaringer fra andre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...