Gå til innhold

Uff... sykemelding og lege... Hva menes med dette??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sykemeldt fra 3. mai pga kvalme og brekninger. Har fått beskjed fra lege at jeg skal ringe og få forlenget sykemeldingen min etter hver uke, slik at jeg ikke trenger å komme for å si at jeg fortsatt er kvalm. Jeg er nå i uke 10, og det er ikke noe særlig bedre, men jeg føler veldig på det å være sykemeldt og at det ikke er greitt på en måte (føler presset fra arbeidsgiver og lege). Jobber som sykepleier og føler jeg ikke kan "hangle" på jobb og føle meg i dårlig form, da dette går ut over pasientene mine.

Jeg hentet sykemeldingen i dag og så at legen har krysset av i rubrikken "arbeidsfør etter endt periode" (dvs ut denne uken). Jeg tolket det som at jeg ikke får være sykemeldt lengre og at legen synes jeg bør jobbe igjen...

Det har han ikke krysset av for på de tidligere sykemeldingene...

Er det slik å forstå eller bare tilfeldig at han har krysset av for det denne gangen...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde jeg spurt han hva han mener med det. Han vet jo ikke om du ikke er kvalm når uken er omme.....

Skrevet

Nei, det er det jeg tenkte også... Virker nesten som at han har bestemt seg for at jeg skal jobbe... Bør jeg prøve å jobbe og se hvordan det går, eller bør jeg forbli sykemeldt til jeg føler meg bra (tenker litt på arbeidsgiverperiode og slikt også...)??

Skrevet

Jobber selv som sykepleier, og mitt råd er; bli hjemme til du er bra! Å jobbe med pasienter med kvalmen hengende over en er ikke særlig forsvarlig...

Men hvis du absolutt vil prøve å jobbe så anbefaler jeg deg å snakke med sjefen din om tilrettelegging, enten av arb.oppgaver eller arb.tider.

Men arbeidsgiverperioden skal du i alle fall ikke tenke over, under all svangerskapsrelatert sykdom får arb.giver dette refundert fra nav.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...