alfaalfaalfaalfa Skrevet 26. mai 2009 #1 Skrevet 26. mai 2009 Jeg har vært sykemeldt fra 3. mai pga kvalme og brekninger. Har fått beskjed fra lege at jeg skal ringe og få forlenget sykemeldingen min etter hver uke, slik at jeg ikke trenger å komme for å si at jeg fortsatt er kvalm. Jeg er nå i uke 10, og det er ikke noe særlig bedre, men jeg føler veldig på det å være sykemeldt og at det ikke er greitt på en måte (føler presset fra arbeidsgiver og lege). Jobber som sykepleier og føler jeg ikke kan "hangle" på jobb og føle meg i dårlig form, da dette går ut over pasientene mine. Jeg hentet sykemeldingen i dag og så at legen har krysset av i rubrikken "arbeidsfør etter endt periode" (dvs ut denne uken). Jeg tolket det som at jeg ikke får være sykemeldt lengre og at legen synes jeg bør jobbe igjen... Det har han ikke krysset av for på de tidligere sykemeldingene... Er det slik å forstå eller bare tilfeldig at han har krysset av for det denne gangen...?
Trallgård Skrevet 26. mai 2009 #2 Skrevet 26. mai 2009 Huff da , skjønner jo at det er litt vanskelig . Men det er da ikke legen din som er kvalm , innimellom må man bare si ifra litt hardt. Kan jo fort hende det bedrer seg nå utover , men du kjenner jo kroppen din best. Tror jeg hadde snakket med legen jeg altså. Lykke til
Gjest Skrevet 26. mai 2009 #3 Skrevet 26. mai 2009 Du kan jo spørre han hvorfor han har gjort dette, mulig han regner med at kvalmen gir seg eterhvert nå som du har kommet til uke 10? Det er jo merkelig om han ikke tar det opp med deg først og spør deg hva du synes og om du kan klare det. Må bare nevne en erfaring jeg har gjort med meg selv, selv om dette selvsagt ikke behøver å være tilfelle med deg. Jeg har slitt masse med kvalme. Har kastet opp nesten hver dag og vært skikkelig kvalm og ekstremt trøtt. Men faktisk er jeg i mye bedre form når jeg jobber. Når jeg er travel får jeg mindre tid til å tenke på kvalmen og til å kjenne etter, dessuten går dagene mye fortere og i 1 trimester vil man jo bare at dagene skal fly, ikke sant?:-)
40 år... Skrevet 26. mai 2009 #4 Skrevet 26. mai 2009 Leger gjør også feil....kan jo hende han har satt et kryss litt for fort også...men spør han,formen er det jo du som kjenner,men han har vel kanskje også tenkt at det vil gå over snart...? Lykke til!
Spaniella Skrevet 27. mai 2009 #5 Skrevet 27. mai 2009 Ikke tenk på det, NAV vil bare ha en pekepinn fra legen, men dette betyr ikke at sykmeldingen ikke kan forlenges. Men det er sikkert lurt å bestille en time for å diskutere videre plan hvis kvalmen varer utover uke 12. Det skjer med en del og burde ikke være noen overraskelse for legen. Det er ikke sykmeldinger i svangerskap som gjør at Norge har stort sykefravær, svangerskapet er forbigående og noe du ikke gjør så mange ganger i løpet av livet, så pass på deg selv og tenk at samfunnsøkonomisk gjør du Norge en kjempetjeneste ved å få et barn:D
Håper 82 Skrevet 31. mai 2009 #6 Skrevet 31. mai 2009 Jeg var også sykemeldt på den "måten" og det sto alltid at pasienten er arbeidsfør etter endt periode. Men det har ingenting å si ved neste sykemelding.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå