Gå til innhold

Noen Ålesunds bruder her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen bruder fra Ålesundsområdet her? Kanskje vi kunne laget en egen tråd her inne.

Kunne fått forslag til lokaler, mat, frisører osv.. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

Hei=) ja det hadde vært en super idè!

E skal gifte me den 3 oktober i Ålesunds kirka. Skal ha festen på SIF huset ( egentlig litt mye pokaler, men veldig fint uteområde),skulle egentlig ha det på frimurer losjen..men ettersom at e slal begynne å studere til høsten så blei 12 tusen for lokalet litt mye;)

Skal ha koldtbord som e mest sannsynlig lager til selv,eller bestile fra Ellingsøy catering.

KJolen har e bestilt fra Dhgate,så den er snart i boks.

Til frisør skal e bruke Cancam,skulle egentlig ha Chandice,men de gikk jo konk;)

Når skal du gifte deg,og hvor?

Hyggelig at noen laget en sånn tråd:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei :)

Skjedd mye i det siste, så hadde helt glemt at jeg hadde lagt ut et innlegg her..

Jeg skal ikkje gifte meg før neste år- august 2010. Så er jo ei lita stund til.. Vi skal gifte oss i Borgund Kirka.

Og til lokalet har vi reservert SIL-huset i Spjelkavika. Men begynner å lure på om det kan bli for stort. Vi blir ca 90-100 gjester. Og er redd for at lokalet skal være for stort. Ikkje noe koselig om det er alt for stort.. Har evt. et annet lokale i bakhånd, men det er ikkje ferdigbygd enda, men vet det er ferdig til neste år.

Om det blir SIL-huset så blir det mat fra kjøkkenet der. For der får ikkje vi ha med "egen" mat. Har vært i bryllup der før, og vet at maten er god, så det går greit :)

Kjole skal jeg begynne å kike etter når babyen er komt. Så tenkte kanskje å begynne å kike litt mot juletider. (Termin i august). Vet at jeg ikkje skal ha helt hvit kjole, så det blir kanskje til at jeg skal få noen til å sy kjolen til meg.

Frisør så tenkte jeg enten å bruke Fresco på Åse/Hatlane, eller Nikita på Moa Gård. Har ikkje sjekket det så mye. Vi har vielsen kl. 12 så må vær en frisør som kan åpne tidligere på dagen, og der både jeg og forlovere (skal ha 2) kan ordne oss.

Kake blir kanskje ei fra Ørsta (husker ikkje navnet, men skal finne det ut) eller bakeriet på Moa Gård.

Fotograf er ikkje vi sikre på enda, men vet at det i alle fall ikkje blir SALT-studio eller Synnøve Shorte. Salt Studio fordi jeg synes de er altfor dyre, og Synnøve Shorte fordi jeg misliker henne... og fordi jeg vet (erfart selv + hørt med andre) at hun er veeeeldig treig med bildene..

Hvordan går det med planleggingen din da Odin ... ? :)

Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

:) da har du veldig god tid da hihi;) men e greit med god tid og, vi begynnte planlegginga for 14mnd siden..og tia går jammen me fort;)

Ja om man vil ha det litt intimt så e kanskje SIL huset litt stort(?).. dåkke finner sikkert ut av det:) Kan foreslå sangens hus på voldsdalsbderga..fantastisk utsikt:D

Kan abefale deg å få kjolen sydd i kina..betaler under tusen lappen for en helt fantastisk flott kjole, uansett mye billigere enn å kjøpe stoff her hjemme og få sydd den;P

Sant det der med salt studio, betaler ikke 12tusen for å bli tatt bilda av altså!!!!!

Planleggingen går flott=D har skrevet ferdig innbydelsene, skal bare kjøpe papiret og printe dem ut..

Går og venter på kjolen nå, har begynnt å se etter klær til barna mine og til mannen.. masse som må fikses ja;)

Alkoholen og masse av maten,skal kjøpes inn i sverige til sommeren.. mannen min e fra østlandet,så e veldig greit å gjøre det mens vi e der på besøk:) skal oxo innom ikea for å kjøpe ting til å pynte borda med:) Koselig med planlegging da, men har begynnt å drømme mange "stressa" drømmer om bryllup;P

Skrevet

Dytter opp denne jeg. :) Ålesundsbrud her også, men har ikke satt dato enda.. Blir forhåpentligvis til neste sommer/vår? Mulig det blir borgerlig bryllup, men om det likevel skulle bli i kirke, må en bestille dato lenge i forveien eller? Helt grønn på bryllupsplanlegging!!

Tar i mot tips til lokaler? Gjerne litt spesielle. :) Noen som vet om det går ann å ta med seg prest/dommer ut fra kirke/kontor?

Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

Siden det ser ut som det er få Å.bruder her,så svarer e;

Trenger ikke å være tidlig ute med dato nei, så lenge du ikke velger en populær dato eks. 10.10.10..

E ikke sikker på det der,tror preseten bare vigsler på "hellige" steder, men ta en tlf til kirkekontoret du,de e veldig behjelpelige:) Humanetisk forbund har vielser i det fri ihvertfall..

Lokaler ja, mange mange å velge i.

Tror e har nevnt det før, men Frimurer Losjen (vedsiden av Aspøy skolen) e et råå flott lokale.. men dessverre veldig dyr. 12tusen for bare leie!

-Sangens Hus (fantastisk utsikt)

SIL Huset

-Ene lille huset(husker ikke ka det heter) i Sunnmøre Museum -om du skal ha lite bryllup.

-Selve Sunnmøre museum huset (der kafeen er)

-Djervel huset (sånn det staves??) ovenfor sunnmøre museum- lite intimt bryllup

- Atlanterhavs parken (litt for kaldt for min smak:S)

- Arbeideren

-KUBE museumet- dyrt 20 tusen tror e det var.

-Rollon lokalet

Det huset på Emblemsfjellet-Ivar Aasen hytta.

-SIF huset i Skarbøvika

-sjekk ut samarbeidspartnerne til XL-diner,de har mange lokaler

- ellers mange lokale sports/grendahus rundtomkring:)

Kjekt med planlegging ja=D

-

Skrevet

Om du vil gifte deg på sommeren så bør du egentlig vær tidlig ute med å bestille kirketid. Jeg ringte for ca 3 uker siden og bestilte tid. Valgte første helga i august, og på den datoen var det kun kl. 12 som var ledig. Vi valgte Borgund Kirke da. Om du f.eks velger Spjelkavik kirke så trenger ikkje du bestille så lenge i forveien, for der er det ikkje så stort "vigselsrush" som presten sa. Alt kommer ann på hvilken kirke du vil ha =)

*Sangens hus ja- kjempe flott utsikt! :) Plass til ca 80 stk.

*SIL- plass til veldig mange 150 + . Kontaktperson: Jan Isaksen: 70141022/ 92882579.

*Jeger og Beger i fremmerholen. Veldig fint lokale i "landlige" omgivelser. Plass til ca 80 stk. Kontaktperson: Aud Harjo: 41249544

* Seilerhytta - 80 stk. Kontaktperson: Kjell Paulsen: 70138986/ 90863290.

* Holmeskjærsvika- 60 pers. Kontaktperson: Helge Lervåg: 93678384.

Det var de lokalene/ kontaktpersonene jeg hadde :)

Skrevet

PS: skal gifte meg neste år. :)

• 2 måneder senere...
Skrevet

Heisann.

Jeg skal ikke gifte meg.

Men har derimot begynt å planlegge 10 års bryllupsfest.

Hehe. Da vi giftet oss hadde vi et lite bryllup med bare nermeste familie.

Og vi sa da at fest for venner skulle vi holde etter på.

Men nå er det snart gått 10 år og fest har vi ennå ikke hatt.

Da vil jeg planlegge fest og er ut etter lokaler.

Derfor var det litt kjekt at jeg fant denne diskusjonen.

Jeg er ikke ute etter et stort lokake, mere av den typen som har plass til ca 40-50 personer.

Og så kom jeg på det huset som er nede ved småbåthavna i Hatlane.

Er det noen som kjenner til det huset og vet hvem jeg kan kontakte?

KAn jo si at Rollonhuset er et veldig kjekt lokale for de som har ca 80 gjester.

Og Ivar Åsen hytta er veldig kjekk. Mye også pga av overnattingsmulighetene som er der.

Håper noen kan hjelpe.

Skrevet

Hei hei!

Kjekt å se andre Ålesundsbruder her:) Selv skal e ikkje gifte me før om 2 år, tenkte at det va greit å ha god tid på se:)

Det huset i Hatlane heter Holmeskjærsvika, men e ikkje sikker på ken som skal kontaktes. Tror forresten ei har skreve om det lenger oppe på dinne tråden. Det eneste e vet om det e at det e ganske billig å leie der. 1500,- eller nokke i den duren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...