♥ DAME Skrevet 26. mai 2009 #1 Skrevet 26. mai 2009 Jeg er veldig sulten, men det er ikke noe mat som frister Eneste jeg får ned er flytende. Melk, oboy, iskaffe, biola, yoghurt og litt banan. Andre som har hatt det sånn? Har ikke spist middag på flere dager, spyr nesten bare av matlukt... Har tenkt at det kanskje er fordi jeg er veldig trøtt, er jo oppe og ammer flere gange om natten.
EllaBella, bølla & minifrosken Skrevet 26. mai 2009 #2 Skrevet 26. mai 2009 Hadde det sånn jeg også - og raste ALT for langt ned i vekt, ble apatisk, sliten, ulykkelig og generelt nedfor. Her gjelder det å ta seg på tak: kjøp næringsdrikke på apoteket som "nødmat", planlegg dagen i forveien hva du skal spise dagen etter (med tidspunkter og full pakke), OG GJENNOMFØR PLANEN! Mat er VIKTIG for å være en god og stabil omsorgsperson for din lille Olivia, ikke la dette gå for langt. Det blir vanskeligere og vanskeligere å hente inn igjen overskuddet etter hvert som du blir mer og mer slitsomt. Kjøp inn all mat som frister, du får heller leve med litt reste-kasting en periode. Nøtter er sunt og næringsrikt, og ganske lett å få i seg også med en hånd i intensive ammeperioder :-) Smoothies, ha i en dæsj olje for ekstra næring, evt. proteinpulver om du har. Drikkeyoghurt er også greit å ha i kjøleskapet. Semulegrynsgrøt var sikringskost for meg, det klarte jeg alltids få ned en porsjon av - med smør og sukker og kanel. Kanskje ikke det sunneste i lengden, men for en periode er alt OK. Føler med deg! Ikke greit å ha det sånn... og lykke til med barseltiden framover :-)
♥ DAME Skrevet 26. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 26. mai 2009 Tusen tusen takk for flott svar EllaBella ) Dette skal jeg prøve )) Nesten litt godt å vite at det ikke bare var jeg som hadde det sånn )
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 26. mai 2009 #4 Skrevet 26. mai 2009 jeg hadde det sånn for 2 år siden da jeg ble mamma for 1. gang. Da jeg fødte og ukene etter var det 30 grader og renselsen blødde jeg utrolig mye i 10 uker. Dette gjorde at matlysten var på bunn! Fikk i meg smoothies, is, shlush og til nøds noen knekkebrød. Middag var ikke særlig fristende på flere uker.... Jeg la på meg 20 kg i svangerskapet (var normalvektig før jeg ble gravid) og etter 2 mnd hadde jeg rast av meg nesten alt igjen. Prøv å få i deg litt fet mat eller smoothies og tilsett litt ekstra som ellabella sier. Det var en kjempeide. Olivia (fint navn forresten:) Vår gutt heter Oliver) får i seg det hun trenger, men det er viktig at du også har energi til å ta deg av henne og ikke minst at du ikke taper så mye vekt at du mister melken. Det er ikke noe kjekt å ha det sånn, jeg vet så inderlig godt hvordan du har det! ta deg gjerne også en prat med helsesøster og be om råd. de har sikkert mange gode råd å komme med til deg! Ønsker deg masse lykke til og håper du får bedre matlyst snart og en fin barseltid:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå