Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #1 Skrevet 26. mai 2009 Er det greit å gi egg til babyer? Altså, ungen min er snart ett år og i går tenkte jeg meg ikke om og ga han litt eggerøre. Seinere på dagen oppdaget jeg noen mørkelilla/rød små prikker i ansiktet hans, og da sa samboer at egg ikke bør gis til små barn. Visste ikke det jeg, så jeg fikk så dårlig samvittighet Hvorfor skal man ikke la de spise egg?
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #2 Skrevet 26. mai 2009 Vet ikke helt jeg, så dytter litt for deg isteden!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #3 Skrevet 26. mai 2009 Har hørt det, men vet ikke hvorfor egentlig...? Min lille på da ca. 8 mnd fikk smake en liten pannekakebit - og utpå kvelden kastet han opp, fikk elveblest på kroppen og ble kald og slapp. Legen mistenkte eggallergi, og i ettertid er han testet hos barnelege, og han er allergist mot egg. Kan ikke spise egg verken i bakevarer eller vamebehandlet.
Rapunzella Skrevet 26. mai 2009 #4 Skrevet 26. mai 2009 http://matportalen.no/artikler/2005/12/spedbarn Har ikke hørt noe om at en konsekvent ikke skal gi egg til små barn. Men selvsagt for de som viser seg å være allergiske blir det noe annet. Så det bør du jo kunne få undersøkt? :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå