Gå til innhold

Husarbeid i permisjonstiden??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor ofte støvsuger,vasker dere gulv,tørker støv og skifter dere på senga dere som går hjemme i permsjon??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Støvsuger annenhver dag

Vasker stuegulv 1 gang i måneden, eller flekker når de kommer.

Kjøkken og badegulv 1 gang i uken med våtklutene fra jif

Trøker støv 1 gang i uken

Skifter på senga hver 14 dag, altid om søndagen

Blir altid litt hver dag, men jeg liker å rydde og vaske og da...

Skrevet

Gjør minst en av de tingene hver dag.

Støvsuge gjør vi stort sett hver dag, ikke alltid jeg som gjør det. Tørker støv kanskje hver 10-ende dag på store overflater som skjenken o.l., men sjeldnere i høye vinduskarmer, glassplaten på tv benken osv. På badet flere ganger i uka. Vasker gulv ved behov, altså ett par ganger i uka drar jeg moppen over flekkene og kanskje annen hver uke nøyere. Skifte på senga gjør jeg sikkert minst en gang i uka, liker reint sengetøy. Har stort hus så det er ikke behov for å ta alt i en smekk, og tar gjerne rom vi ikke oppholder oss i hver dag skikkelig noen ganger annen hver måned eller noe slikt.

Skrevet

Tørrmopper gulvet stort sett hver dag, våt ved behov (flekker, seigt etter søl fra ungene e.l.) Støvsuger ca en gang i uka.

Vasker over badet en gang i uka, skrubber dusj, badekar osv hver 14.dag. Tørker støv hver 14. dag.

Sengeskifting skjer litt på måfå uten spesielle intervaller, er jo 6 senger å skifte på her så det går ikke i samme maskin uansett. Men vasker sengetøy hver uke, fra en eller annen seng..

Skrevet

En gang i uka. Vasker og doer oftere - ev. annen skitt som man ser.

Støvsuger ekstra om det er nødvendig.

Skrevet

Mannen min var flinkere til å holde orden i huset da han hadde permisjon:) Jeg var mer på farten og møtte venner osv. Den som er hjemme gjør jo naturligvis mer hjemme siden en tusler rundt og enkelt kan gjøre småting, men den vanlige husvasken tok vi lørdagen sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...